Biuletyn Informacji Publicznej
Miasto Lędziny
Miasto Lędziny
Deklaracje majątkowe radnych
Biuro Rady Miasta
Komisje Rady Miasta
Kluby radnych
Plany i programy
Uchwały Rady Miasta z 2015 roku
Protokoły z sesji
Sprawozdania
Strona główna Gmina Urząd Miasta Praca Urzędu Informacje Urzędu Rada Miasta
Uchwały Rady Miasta z 2014 roku

Uchwała nr LI/413/14 Rady Miasta Lędziny z dnia 25.09.2014 w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu gminy Lędziny dla niepublicznych przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego, prowadzonych na terenie gminy Lędziny przez osoby fizyczne i osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystywania

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.), art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7.09.1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 r., nr 256, poz. 2572 z późn. zm.), po przeprowadzeniu konsultacji społecznych określonych uchwałą nr III/10/10 Rady Miasta Lędziny z dnia 28.12.2010 r. z późn. zm., Rada Miasta uchwala:

§1

Ilekroć w uchwale jest mowa o:

  1. ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 r. nr 256, poz. 2572 z późn. zm.),
  2. ustawie o finansach publicznych - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.),
  3. burmistrzu - rozumie się przez to burmistrza miasta Lędziny,
  4. przedszkolu - należy przez to rozumieć przedszkole niepubliczne prowadzone przez osobę prawną lub fizyczną wpisane do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez gminę Lędziny,
  5. innej formie wychowania przedszkolnego - należy przez to rozumieć niepubliczną formę wychowania przedszkolnego, o której mowa w art. 14a ust. 7 ustawy wpisaną do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez gminę Lędziny,
  6. organie prowadzącym - należy przez to rozumieć osoby prawne i fizyczne prowadzące niepubliczne przedszkole lub inną formę wychowania przedszkolnego niebędące jednostką samorządu terytorialnego,
  7. wydatkach bieżących - rozumie się przez to wydatki, o których mowa w art. 236 ustawy o finansach publicznych,
  8. uczniach - należy przez to rozumieć wychowanków niepublicznego przedszkola lub innej formy wychowania przedszkolnego,
  9. organie dotującym - należy przez to rozumieć gminę Lędziny,
  10. roku - rozumie się przez to rok kalendarzowy.

§2

  1. Dotacja z budżetu gminy Lędziny przyznawana jest pod warunkiem, że organ prowadzący przedszkole lub inną formę wychowania przedszkolnego, przekaże burmistrzowi informację o planowanej liczbie uczniów, nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.
  2. Informację, o której mowa w ust. 1 organ prowadzący przedstawi w formie wniosku, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
  3. Po ustaleniu podstawy obliczenia dotacji przypadającej na jednego ucznia w bieżącym roku następuje wyrównanie kwoty dotacji przekazywanej miesięcznie. W przypadku przekazania dotacji w wysokości wyższej od należnej kwota nadpłaty zostaje zaliczona w poczet dotacji należnej na następny miesiąc. W przypadku wypłacenia kwoty niższej od należnej - kwota ta zostaje wyrównana.

§3

  1. Podstawę obliczenia dotacji dla przedszkola, stanowi 75% ustalonych w budżecie organu dotującego wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych, w przeliczeniu na jednego ucznia, pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody organu dotującego.
  2. Na ucznia niepełnosprawnego udzielana jest dotacja w wysokości równej kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez organ dotujący.

§4

  1. Podstawę obliczenia dotacji dla innej formy wychowania przedszkolnego, stanowi 40% ustalonych w budżecie organu dotującego wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolu publicznym pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody organu dotującego, w przeliczeniu na jednego ucznia.
  2. Na ucznia niepełnosprawnego udzielana jest dotacja w wysokości równej kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez jednostkę samorządu terytorialnego.

§5

  1. Dotacja przekazywana jest w 12 miesięcznych częściach na rachunek bankowy przedszkola lub innej formy wychowania przedszkolnego wskazany przez organ prowadzący we wniosku o udzielenie miesięcznej części dotacji.
  2. Dotacja przekazywana jest w terminie, o którym mowa w art. 90 ust. 3c ustawy.
  3. Wniosek o udzielenie miesięcznej części dotacji, organ prowadzący lub osoba przez niego upoważniona składa do burmistrza, do 10 dnia każdego miesiąca.
  4. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1 stanowi załącznik nr 2 do uchwały.

§6

  1. W przypadku zmiany, w trakcie roku kalendarzowego, ustalonych w budżecie organu dotującego wydatków bieżących przewidzianych na jednego ucznia w przedszkolach publicznych prowadzonych przez organ dotujący, zmianie ulega podstawa ustalania wysokości dotacji.
  2. Zmiana podstawy ustalania wysokości dotacji na jednego ucznia następuje ponadto w związku ze zmieniającą się liczbą uczniów w przedszkolach prowadzonych przez gminę Lędziny.
  3. Organ dotujący, zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania w formie pisemnej organu prowadzącego o zmianie wysokości kwoty należnej dotacji, w przypadku wprowadzenia zmian do podstawy ustalenia wysokości dotacji, o których mowa w ust. 1 i 2.

§7

  1. Podmiot otrzymujący dotację przekazuje burmistrzowi rozliczenie wykorzystania dotacji do dnia 15 stycznia następnego roku.
  2. W przypadku, gdy niepubliczne przedszkole, inna forma wychowania przedszkolnego kończy działalność w trakcie roku kalendarzowego, rozliczenie wykorzystania dotacji następuje w terminie 15 dni po otrzymaniu ostatniej części dotacji.
  3. Wzór rozliczenia dotacji stanowi załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
  4. Zasady zwrotu dotacji reguluje ustawa o finansach publicznych.

§8

  1. Dotacja może być wykorzystana wyłącznie na pokrycie wydatków niepublicznego przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego, związanych z dofinansowaniem realizacji ich zadań w zakresie kształcenia, wychowania i opieki, w tym profilaktyki społecznej, o których mowa w art. 90, ust. 3d ustawy, a prawidłowość jej wykorzystania podlega kontroli.
  2. Zakres kontroli wykorzystania dotacji obejmuje:
    1. zgodność ze stanem faktycznym liczby uczniów wykazywanej w informacjach, o których mowa w §6 uchwały, na podstawie dokumentacji stanowiącej podstawę sporządzania tych informacji,
    2. prawidłowość wykorzystania przyznanej dotacji na wydatki bieżące przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego,
    3. zgodność przedłożonych rozliczeń wykorzystania dotacji, o których mowa w §8 ust. 1 i 2 uchwały, z dokumentacją organizacyjną i finansową.

§9

  1. Do przeprowadzenia kontroli przez osobę kontrolującą uprawnia imienne upoważnienie burmistrza, a w przypadku konieczności dostępu do informacji niejawnych - także poświadczenie bezpieczeństwa określone w odrębnych przepisach.
  2. Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli zawiera:
    1. wskazanie osób upoważnionych do przeprowadzenia kontroli,
    2. zakres i tematykę kontroli,
    3. termin rozpoczęcia kontroli i termin planowanego zakończenia kontroli.

§10

Kierownik jednostki kontrolowanej zapewnia osobie kontrolującej warunki i środki niezbędne do sprawnego przeprowadzenia kontroli, w tym w szczególności:

  1. przedstawia żądane dokumenty dotyczące przedmiotu kontroli,
  2. ułatwia terminowe udzielenie wyjaśnień przez pracowników kontrolowanej jednostki.

§11

  1. Osoba kontrolująca dokonuje ustaleń stanu faktycznego na podstawie dowodów, którymi mogą być w szczególności dokumenty i dowody rzeczowe, księgi rachunkowe, dane ewidencyjne i sprawozdawcze, oględziny, zeznania świadków, jak również pisemne wyjaśnienia i oświadczenia.
  2. Osoba kontrolująca może żądać sporządzenia niezbędnych dla osiągnięcia celów kontroli odpisów, wyciągów lub kserokopii dokumentów, jak również zestawień i obliczeń opartych na dokumentach.

§12

  1. Z przebiegu kontroli sporządza się protokół, który zawiera:
    1. datę jego sporządzenia,
    2. oznaczenie kontrolowanej jednostki,
    3. datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli z uwzględnieniem przerw w trakcie kontroli,
    4. wskazanie imienia i nazwiska osoby kontrolującej wraz z podaniem stanowiska służbowego,
    5. wskazanie upoważnienia do przeprowadzenia kontroli wydanego przez burmistrza,
    6. określenie przedmiotu kontroli i okresu objętego kontrolą,
    7. zwięzły opis jednostki kontrolowanej, z uwzględnieniem podstaw prawnych jej funkcjonowania,
    8. wskazanie imienia i nazwiska kierownika kontrolowanej jednostki,
    9. wskazanie imienia i nazwiska głównego księgowego kontrolowanej jednostki,
    10. opis stanu faktycznego stwierdzonego w toku czynności kontrolnych,
    11. spis załączników stanowiących część składową protokołu,
    12. informację o liczbie egzemplarzy sporządzonego protokołu kontroli,
    13. informację o przysługujących kierownikowi jednostki kontrolowanej prawach i obowiązkach związanych z podpisaniem lub odmową podpisania protokołu kontroli,
    14. informację o prawie, sposobie i terminie zgłoszenia zastrzeżeń do opisu stanu faktycznego zawartego w protokole kontroli,
    15. datę i miejsce podpisania protokołu kontroli.
  2. Protokół sporządza się w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, w tym jeden egzemplarz dla jednostki kontrolowanej i dwa egzemplarze dla jednostki kontrolującej.
  3. Protokół kontroli zostaje przekazany jednostce kontrolowanej w terminie do 14 dni od dnia zakończenia kontroli.

§13

  1. Kierownikowi jednostki kontrolowanej przysługuje prawo zgłoszenia zastrzeżeń wraz z uzasadnieniem co do ustaleń zawartych w protokole kontroli, w terminie 7 dni od dnia otrzymania protokołu.
  2. Kierownik jednostki kontrolowanej może odmówić podpisania protokołu.
  3. Odmowa podpisania protokołu przez kontrolowanego nie stanowi przeszkody do realizacji ustaleń kontroli.

§14

Traci moc uchwała nr L/400/14 Rady Miasta Lędziny z dnia 18.08.2014 w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu gminy Lędziny dla niepublicznych przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego, prowadzonych na terenie gminy Lędziny przez osoby fizyczne i osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystywania.

§15

Wykonanie uchwały powierza się burmistrzowi miasta.

§16

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

Załącznik nr 1 do uchwały nr LI/413/14

Załącznik można pobrać ze strony w formacie Format PDF PDF (82 KB).

Załącznik nr 2 do uchwały nr LI/413/14

Załącznik można pobrać ze strony w formacie Format PDF PDF (80 KB).

Załącznik nr 3 do uchwały nr LI/413/14

Załącznik można pobrać ze strony w formacie Format PDF PDF (112 KB).

Powrót do pozostałych uchwał

 

Osoba odpowiedzialna za treść strony: Mariola Kaiser, Urząd Miasta Lędziny, ul. Lędzińska 55, pok. nr 114, 43-143 Lędziny, tel.: (32) 216 65 11 do 13 w. 131, e-mail: m.kaiser@ledziny.pl
Biuletyn redaguje: Anna Czap-Imiela, ZiP Soft s.c., tel./fax: (32) 238 34 90, e-mail: ledziny.bip@zipsoft.com.pl
Data wytworzenia: 2014.09.25
Data udostępnienia: 2014.10.06 17:24:56
Liczba odwiedzin strony: 974 (ostatnie odwiedziny 2024.03.25 12:35:47)

Rejestr zmian strony    Redakcja biuletynu    Instrukcja obsługi    Informacje nieudostępniane 
e-mail: E-mail
Strona główna ] [ Gmina ] [ Urząd Miasta ] [ Praca Urzędu ] [ Informacje Urzędu ] [ Rada Miasta ]
Copyright © 2003-2015 Urząd Miasta Lędziny