|
Główny Specjalista ds. Informatyki i Bezpieczeństwa Informacji Główny Specjalista ds. Wojskowych, Zarządzania Kryzysowego, Obrony Cywilnej i Ewidencji Podmiotów Gospodarczych Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych Audytor Wewnętrzny Doradca ds. Promocji Miasta i Współpracy z Przedsiębiorcami mgr inż. Marzanna Fabian ul. Lędzińska 55, pok. nr 104, 43-143 Lędziny tel.: (32) 216 65 11 do 13, w. 121 e-mail: infor@ledziny.pl godziny urzędowania: poniedziałek od 730 do 1700 od wtorku do czwartku od 730 do 1530 piątek od 730 do 1400 Do zadań i kompetencji Głównego Specjalisty ds. Informatyki i Bezpieczeństwa Informacji należy w szczególności: - w zakresie informatyki:
- organizacja i zapewnienie ciągłości pracy sieci komputerowej oraz urządzeń sieciowych,
- dysponowanie zasobami sieci komputerowej i administracja sieci,
- zabezpieczenie danych przez prowadzenie stałej archiwizacji danych,
- konfiguracja systemu zgodnie z aktualnymi potrzebami,
- integracja sprzętu z oprogramowaniem sieciowym i aplikacjami użytkowymi,
- nadzorowanie prawidłowości działania, stanu technicznego, eksploatacji oraz należytej konserwacji urządzeń komputerowych i oprogramowania,
- określanie aktualnych potrzeb w zakresie komputeryzacji - prowadzenie nadzoru zakupów sprzętu komputerowego i oprogramowania dla potrzeb Urzędu,
- bieżąca współpraca z innymi wydziałami Urzędu w celu wprowadzania oraz eksploatacji systemów komputerowych wspomagających zarządzanie i pracę Urzędu,
- koordynacja prac wdrożeniowych i instalacyjnych prowadzonych przez firmy obce,
- zapewnienie ochrony systemów informatycznych przed dostępem niepowołanych osób,
- szkolenie pracowników w zakresie obsługi programów komputerowych,
- w zakresie bezpieczeństwa informacji:
- udział w określaniu polityki bezpieczeństwa informacji,
- nadzór nad procesem rejestracji zbiorów danych osobowych,
- nadzór nad aktualizacją informacji w zbiorach danych osobowych,
- opracowanie i aktualizacja instrukcji postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych,
- pomoc przy określaniu indywidualnych zakresów obowiązków i odpowiedzialności osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych,
- nadzór nad tworzeniem i składowaniem kopii bezpieczeństwa systemów baz danych osobowych,
- identyfikowanie i przeanalizowanie zagrożeń i ryzyka, na które narażone są dane osobowe,
- monitorowanie systemu zabezpieczeń danych osobowych,
- sygnalizowanie burmistrzowi lub właściwym naczelnikom wszelkich nieprawidłowości stwierdzonych w zakresie przetwarzania i zabezpieczenia zbiorów danych osobowych.
mgr Urszula Pomietło-Rudol ul. Lędzińska 55, pok. nr 106 tel. (32) 216 65 11 do 13, w. 152 e-mail: ewidencja@ledziny.pl godziny urzędowania: poniedziałek od 730 do 1700 od wtorku do czwartku od 730 do 1530 piątek od 730 do 1400 Do zadań i kompetencji Głównego Specjalisty ds. Wojskowych, Zarządzania Kryzysowego, Obrony Cywilnej i Ewidencji Podmiotów Gospodarczych należy w szczególności: - w zakresie spraw wojskowych:
- planowanie i nakładanie świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz obronności,
- opracowywanie i aktualizacja planów osiągania gotowości obronnej czasu "P" i "W" na terenie gminy,
- opracowywanie dokumentacji oraz uruchamianie "stałego dyżuru" Urzędu Miasta,
- zapewnienie właściwego obiegu pism niejawnych,
- opracowywanie dokumentacji planistycznej "Akcji Kurierskiej" i Stanowiska Kierowania Urzędu Miasta,
- doręczanie kart powołania na ćwiczenia wojskowe oraz do czynnej służby wojskowej w czasie wojny,
- wykonywanie zadań terenowego organu obrony cywilnej w zakresie określonym przez burmistrza,
- prowadzenie rejestracji przedpoborowych,
- udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu poboru,
- współdziałanie z Wydziałem Spraw Obywatelskich i Administracji w zakresie prowadzenia aktualizacji rejestru przedpoborowych,
- współpraca z organami wojskowymi oraz innymi podmiotami zobowiązanymi do realizacji powyższych działań,
- w zakresie obrony cywilnej:
- opracowywanie projektu działań dotyczących "Kryzysowego Systemu Ochrony Ludności" oraz gotowości ratowniczej na terenie gminy, a w szczególności:
- opracowywanie zadań i obowiązków w odniesieniu do wszystkich instytucji i podmiotów gospodarczych znajdujących się na terenie gminy w ww. zakresie,
- realizacja zadań planistycznych i wykonawczych systemu określonych jako cztery etapy:
- zapobieganie klęskom i zdarzeniom,
- przygotowywanie zespołów do akcji,
- reagowanie podczas wydarzeń,
- odbudowa po klęskach,
- współpraca z organami powiatu zajmującymi się systemem ochrony ludności w zakresie utrzymania w gotowości odpowiedniej ilości sił i środków ratowniczych w trybie świadczeń rzeczowych i osobistych,
- współpraca z Sztabem Zarządzania Kryzysowego, Komendą Straży Pożarnej, Strażą Miejską, Policją, służbą zdrowia, technicznymi służbami miejskimi, formacjami ratowniczymi w mieście - w tym KWK "Ziemowit",
- opracowywanie systemu ostrzegania i alarmowania ludności o wszelkich zagrożeniach,
- nadzór nad realizacją zadań przez zakłady pracy zlokalizowane na terenie gminy,
- analiza zdarzeń i sytuacji pod kątem możliwości występowania zagrożeń,
- nakładanie świadczeń na rzecz kierownictwa urzędu,
- zabezpieczanie formacji w sprzęt i materiały,
- planowanie ćwiczeń oraz szkoleń, sprawdzających funkcjonowanie formacji na terenie gminy,
- przygotowywanie dokumentacji do ewakuacji ludności i dobytku z terenów zagrożonych,
- przygotowywanie budowli ochronnych i urządzeń specjalnych,
- planowanie i realizacja środków finansowych na zadania obronne ludności,
- współpraca z organami wojskowymi oraz innymi podmiotami zobowiązanymi do realizacji powyższych zadań,
- prowadzenie zadań związanych z grobownictwem wojennym:
- utrzymanie porządku i czystości:
- na grobie żołnierzy I i II wojny światowej na cmentarzu parafialnym przy kościele św. Anny,
- Pomniku Powstańców Śląskich przy ul. Lędzińskiej,
- obelisku przy ul. Paderewskiego,
- obelisku w Mysłowicach-Brzezince,
- uczestnictwo w uroczystościach państwowych i wojskowych,
- w zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych:
- przyjmowanie i realizacja wniosków w sprawie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
- naliczanie należności i prowadzenie ewidencji opłat za zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
- prowadzenie nadzoru nad wykorzystaniem środków finansowych pochodzących z opłat za zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
- współpraca z Gminną Komisją ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- współpraca z Izbą Wytrzeźwień,
- przyjmowanie, weryfikacja oraz przekazywanie drogą elektroniczną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CIDG) wniosków o:
- zarejestrowanie działalności gospodarczej,
- dokonywanie zmian we wpisie do CEIDG,
- wykreślenie wpisu w CEIDG,
- wpis informacji o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej,
- wpis informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej,
- współpraca z Ministerstwem Gospodarki w zakresie przedsiębiorców wpisanych do CEIDG.
mgr Patrycja Wala ul. Lędzińska 55, pok. nr 101, 43-143 Lędziny tel.: (32) 216 65 11 do 13, w. 147 e-mail: p.wala@ledziny.pl godziny urzędowania: poniedziałek od 730 do 1700 od wtorku do czwartku od 730 do 1530 piątek od 730 do 1400 Do zadań i kompetencji Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych należy w szczególności: - zapewnienie ochrony informacji niejawnych;
- zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne;
- organizacyjne i techniczne zapewnienie ochrony informacji niejawnych oraz nadzorowanie jego realizacji;
- opracowanie wytwarzania, przetwarzania, ewidencji i obiegu oraz zabezpieczenia dokumentów zawierających wiadomości stanowiące tajemnicę służbową opatrzone klauzulą "Poufne" i "Zastrzeżone";
- opracowanie i aktualizacja planu postępowania z materiałami zawierającymi informacje niejawne stanowiące tajemnicę państwową w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego;
- szkolenie pracowników w zakresie informacji niejawnych oraz wydawanie zaświadczeń potwierdzających przeszkolenie;
- prowadzenie wykazu stanowisk i prac oraz osób dopuszczonych do pracy lub służby na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych.
mgr Joanna Warchulska-Kopeć ul. Lędzińska 55, pok. nr 202, 43-143 Lędziny tel.: (32) 216 65 11 do 13, w. 113 e-mail: prawo@ledziny.pl godziny urzędowania: poniedziałek od 730 do 1700 od wtorku do czwartku od 730 do 1530 piątek od 730 do 1400 Do zadań i kompetencji Audytora Wewnętrznego należy w szczególności: - w zakresie audytu wewnętrznego:
- wykonywanie zadań audytora wewnętrznego wynikających z ustawy o finansach publicznych oraz z przepisów wykonawczych do tej ustawy w komórkach organizacyjnych Urzędu Miasta oraz jednostkach organizacyjnych gminy, a w szczególności:
- sporządzanie rocznego planu audytu,
- wykonywanie zadań audytowych zgodnie z zatwierdzonym planem rocznym oraz w uzasadnionych wypadkach poza planem audytu,
- sporządzanie sprawozdania z wykonania planu audytu, wykonywanie czynności monitorujących i oceniających wdrożenie rekomendacji,
- współpraca z audytorami zewnętrznymi,
- czynności doradcze mające na celu usprawnienie funkcjonowania jednostki,
- w zakresie kontroli:
- przeprowadzanie kontroli wymaganej ustawą o finansach publicznych w komórkach organizacyjnych Urzędu Miasta oraz jednostkach organizacyjnych gminy, oraz w innych podmiotach dotowanych z budżetu miasta,
- analizowanie i przedstawianie burmistrzowi informacji o realizacji zadań przez jednostki organizacyjne gminy oraz efektywności ich działania - zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, uchwałami Rady Miasta i zarządzeniami burmistrza miasta,
- przedstawianie burmistrzowi miasta niekorzystnych zjawisk w działalności jednostek oraz inicjowanie kierunków prawidłowego działania,
- sprawdzanie prawidłowości funkcjonowania kontroli wewnętrznej prowadzonej przez jednostki organizacyjne miasta pod względem:
- realizacji procedur kontroli wydatków ze środków publicznych,
- zasady wstępnej celowości poniesionych wydatków,
- sposobu wykorzystania wyników kontroli,
- wskazywanie jednostkom kontrolowanym kierunków zmian wynikających z przeprowadzonych kontroli,
- sporządzanie protokołów kontroli i wystąpień pokontrolnych,
- przeprowadzanie kontroli sprawdzających,
- analizowanie stopnia realizacji zaleceń pokontrolnych dla poprawy działalności jednostek,
- współpraca organami kontroli zewnętrznej.
wakat ul. Lędzińska 47, pok. nr DG5, 43-143 Lędziny tel.: (32) 216 65 11 do 13, w. 159 e-mail: um@ledziny.pl godziny urzędowania: poniedziałek od 730 do 1700 od wtorku do czwartku od 730 do 1530 piątek od 730 do 1400 Do zadań i kompetencji Doradcy ds. Promocji Miasta i Współpracy z Przedsiębiorcami należy: - w zakresie promocji miasta:
- prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej ,w tym organizowanie szkoleń i konferencji w zakresie promocji miasta,
- prowadzenie spraw związanych z promocją miasta,
- inicjowanie działań służących rozwojowi miasta poprzez nawiązywanie kontaktów z zagranicą,
- realizacja na poziomie miasta zadań w zakresie integracji z Unią Europejską,
- współtworzenie strategii, programów rozwoju miasta,
- bieżący przegląd informacji w sieci internetowej dotyczących zagadnień promocji, sposobu jej realizacji i współpracy z innymi podmiotami w kraju i zagranicą w tym względzie,
- organizacja i udział w wystawach, targach i konferencjach dot. promocji i rozwoju miasta,
- opracowywanie i wydawanie materiałów reklamowych i promujących miasto,
- nadzór nad przygotowaniem, drukiem i kolportażem samorządowej gazety lędzińskiej,
- w zakresie współpracy z przedsiębiorcami:
- współpraca w ustalaniu kierunków rozwoju gospodarczego miasta,
- monitorowanie wybranych zjawisk gospodarczych,
- wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP),
- opracowywanie i wdrażanie założeń polityki gospodarczej miasta w odniesieniu do sektora MŚP (w ramach przyjętej strategii rozwoju miasta),
- współpraca z organizacjami i instytucjami gospodarczymi lokalnymi, regionalnymi, krajowymi i zagranicznymi,
- współpraca w przedmiocie swojego działania z odpowiednimi komórkami w jednostkach organizacyjnych,
- współorganizowanie szkoleń, seminariów i konferencji dla przedsiębiorców,
- gromadzenie, opracowywanie i udostępnianie informacji dotyczących:
- rozpoczętych i planowanych inwestycji w mieście,
- warunków realizowania inwestycji,
- sytuacji społeczno-ekonomicznej Lędzin,
- potencjału ludzkiego Lędzin,
- atrakcyjności inwestycyjnej miasta,
- kapitału zagranicznego,
- instytucji okołobiznesowych, finansowych i banków,
- utrzymywanie stałych kontaktów z przedsiębiorcami,
- umożliwianie kontaktów pomiędzy lędzińskimi a zagranicznymi przedsiębiorcami,
- gromadzenie informacji o odbywających się w Polsce i za granicą imprezach targowych i wystawienniczych, dofinansowanych przez Ministerstwo Pracy Gospodarki i Polityki Społecznej oraz uczestnictwo wraz z przedsiębiorcami w zagranicznych targach i imprezach wystawienniczych,
- informowanie podmiotów gospodarczych o źródłach finansowania inwestycji i programach pomocowych oraz instytucjach udzielających wsparcia w procesie aplikowania o środki zewnętrzne.
|