 |
Inspektor ds. Informatyki i Bezpieczeństwa Informacji Inspektor ds. Kontroli Wewnętrznej Inspektor ds. Wojskowych, Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych Pełnomocnik Burmistrza ds. Systemu Zarządzania Środowiskowego Radca Prawny Główny Specjalista ds. Prawnych mgr inż. Marzanna Fabian ul. Lędzińska 55, pok. nr 104, 43-143 Lędziny tel.: (0 32) 216 65 11 do 13, w. 21 e-mail: infor@ledziny.pl godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku od 730 do 1530 Do zadań i kompetencji Inspektora ds. Informatyki i Bezpieczeństwa Informacji należy w szczególności: - w zakresie informatyki:
- organizacja i zapewnienie ciągłości pracy sieci komputerowej oraz urządzeń sieciowych,
- dysponowanie zasobami sieci komputerowej i administracja sieci,
- zabezpieczenie danych przez prowadzenie stałej archiwizacji danych,
- konfiguracja systemu zgodnie z aktualnymi potrzebami,
- integracja sprzętu z oprogramowaniem sieciowym i aplikacjami użytkowymi,
- nadzorowanie prawidłowości działania, stanu technicznego, eksploatacji oraz należytej konserwacji urządzeń komputerowych i oprogramowania,
- określanie aktualnych potrzeb w zakresie komputeryzacji - prowadzenie nadzoru zakupów sprzętu komputerowego i oprogramowania dla potrzeb Urzędu,
- bieżąca współpraca z innymi wydziałami Urzędu w celu wprowadzania oraz eksploatacji systemów komputerowych wspomagających zarządzanie i pracę Urzędu,
- koordynacja prac wdrożeniowych i instalacyjnych prowadzonych przez firmy obce,
- zapewnienie ochrony systemów informatycznych przed dostępem niepowołanych osób,
- szkolenie pracowników w zakresie obsługi programów komputerowych,
- w zakresie bezpieczeństwa informacji:
- udział w określaniu polityki bezpieczeństwa informacji,
- nadzór nad procesem rejestracji zbiorów danych osobowych,
- nadzór nad aktualizacją informacji w zbiorach danych osobowych,
- opracowanie i aktualizacja instrukcji postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych,
- pomoc przy określaniu indywidualnych zakresów obowiązków i odpowiedzialności osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych,
- nadzór nad tworzeniem i składowaniem kopii bezpieczeństwa systemów baz danych osobowych,
- identyfikowanie i przeanalizowanie zagrożeń i ryzyka, na które narażone są dane osobowe,
- monitorowanie systemu zabezpieczeń danych osobowych,
- sygnalizowanie burmistrzowi lub właściwym naczelnikom wszelkich nieprawidłowości stwierdzonych w zakresie przetwarzania i zabezpieczenia zbiorów danych osobowych.
mgr Joanna Warchulska-Kopeć ul. Lędzińska 55, pok. nr 202, 43-143 Lędziny tel.: (0 32) 216 65 11 do 13, w. 13 e-mail: prawo@ledziny.pl godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku od 730 do 1530 Do zadań i kompetencji Inspektora ds. Kontroli Wewnętrznej należy w szczególności: - kontrola działalności wydziałów, referatów, samodzielnych stanowisk pracy Urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy,
- opracowywanie materiałów oraz zaleceń pokontrolnych,
- bieżące informowanie burmistrza o stwierdzonych w toku czynności kontrolnych nieprawidłowościach oraz uchybieniach,
- prowadzenie działalności profilaktycznej w zakresie poprawy funkcjonowania Urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy,
- nadzór właścicielski spółek prawa handlowego, w których gmina posiada udziały,
- prowadzenie ewidencji spółek, o których mowa w pkt. 5,
- prowadzenie spraw w zakresie przekształcania jednostek organizacyjnych gminy.
Krystyna Piątek ul. Lędzińska 55, pok. nr 202a, 43-143 Lędziny tel.: (0 32) 216 65 11 do 13, w. 35 e-mail: oc@ledziny.pl godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku od 730 do 1530 Do zadań i kompetencji Inspektora ds. Wojskowych, Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej należy w szczególności: - prowadzenie spraw w zakresie spraw wojskowych:
- planowanie i nakładanie świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz obronności;
- opracowanie i aktualizacja planów osiągania gotowości obronnej czasu "P" i "W" na terenie gminy;
- opracowanie dokumentacji oraz uruchamianie "stałego dyżuru" Urzędu Miasta;
- zapewnienie właściwego obiegu pism niejawnych;
- opracowanie dokumentacji planistycznej "Akcji Kurierskiej" i Stanowiska Kierowania Urzędu Miasta;
- doręczanie kart powołania na ćwiczenia wojskowe oraz do czynnej służby wojskowej w czasie wojny;
- wykonywanie zadań terenowego organu obrony cywilnej w zakresie określonym przez burmistrza;
- prowadzenie rejestracji przedpoborowych;
- udział w przygotowaniu o przeprowadzeniu poboru;
- współdziałanie z Referatem Spraw Obywatelskich i Administracji w zakresie prowadzenia aktualizacji rejestru przedpoborowych;
- współpraca z organami wojskowymi oraz innymi podmiotami zobowiązanymi do realizacji powyższych działań,
- prowadzenie spraw z zakresu obrony cywilnej:
- opracowanie projektu działań dotyczących "Kryzysowego Systemu Ochrony Ludności" oraz gotowości ratowniczej na terenie gminy, a w szczególności:
- opracowuje zadania i obowiązki w odniesieniu do wszystkich instytucji i podmiotów gospodarczych znajdujących się na terenie gminy w ww. zakresie;
- realizuje zadania planistyczne i wykonawcze systemu określone jako cztery etapy:
- zapobieganie klęskom i zdarzeniom;
- przygotowanie zespołów do akcji;
- reagowanie podczas wydarzeń;
- odbudowa po klęskach;
- współpracuje z organami powiatu zajmującymi się systemem ochrony ludności w zakresie utrzymania w gotowości odpowiedniej ilości sił i środków ratowniczych w trybie świadczeń rzeczowych i osobistych;
- współpracuje z Sztabem Zarządzania Kryzysowego, Komendą Straży Pożarnej, Strażą Miejską, Policją, służbą zdrowia, technicznymi służbami miejskimi, formacjami ratowniczymi w mieście - w tym KWK "Ziemowit";
- opracowuje system ostrzegania i alarmowania ludności o wszelkich zagrożeniach;
- nadzoruje realizację zadań przez zakłady pracy zlokalizowane na terenie gminy;
- analizuje zdarzenia i sytuacje pod kątem możliwości występowania zagrożeń;
- nakłada świadczenia na rzecz kierownictwa Urzędu;
- zabezpiecza formacje w sprzęt i materiały;
- planuje ćwiczenia oraz szkolenia, sprawdzające funkcjonowanie formacji na terenie gminy;
- przygotowuje dokumentację do ewakuacji ludności i dobytku z terenów zagrożonych;
- przygotowuje budowle ochronne i urządzenia specjalne;
- planuje i realizuje środki finansowe na zadania obronne ludności;
- współpraca z organami wojskowymi oraz innymi podmiotami zobowiązanymi do realizacji powyższych zadań.
mgr Joanna Warchulska-Kopeć ul. Lędzińska 55, pok. nr 202, 43-143 Lędziny tel.: (0 32) 216 65 11 do 13, w. 13 e-mail: prawo@ledziny.pl godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku od 730 do 1530 Do zadań i kompetencji Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych należy w szczególności: - zapewnienie ochrony informacji niejawnych;
- zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne;
- organizacyjne i techniczne zapewnienie ochrony informacji niejawnych oraz nadzorowanie jego realizacji;
- opracowanie wytwarzania, przetwarzania, ewidencji i obiegu oraz zabezpieczenia dokumentów zawierających wiadomości stanowiące tajemnicę służbową opatrzone klauzulą "Poufne" i "Zastrzeżone";
- opracowanie i aktualizacja planu postępowania z materiałami zawierającymi informacje niejawne stanowiące tajemnicę państwową w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego;
- szkolenie pracowników w zakresie informacji niejawnych oraz wydawanie zaświadczeń potwierdzających przeszkolenie;
- prowadzenie wykazu stanowisk i prac oraz osób dopuszczonych do pracy lub służby na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych.
dr inż. Jan Pałasz ul. Lędzińska 47, I piętro, 43-143 Lędziny tel.: (0 32) 216 65 11 do 13, w. 25 e-mail: ekologia@ledziny.pl godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku od 730 do 1530 Do zadań i kompetencji Pełnomocnika Burmistrza ds. Systemu Zarządzania Środowiskowego należy w szczególności: - organizacja działań i nadzór nad pracą Zespołu ds. Systemu Zarządzania Środowiskowego,
- organizacja działań i nadzór przy opracowywaniu dokumentu "Polityka Środowiskowa Gminy",
- organizacja działań i nadzór nad uruchomieniem i wdrożeniem Programu Zarządzania Środowiskowego REMAS,
- współpraca z operatorem REMAS w Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach w zakresie funkcjonowania systemu i dostępu do bazy danych SOZAT,
- współpraca z przedstawicielem ATMOTERM SA w Opolu, jako licencjodawcy w zakresie integracji danych dotyczących systemu REMAS i korzystania z systemów informatycznych SOZAT-REMAS-GMINA.
mgr Czesław Resiak ul. Lędzińska 55, pok. nr 202, 43-143 Lędziny tel.: (0 32) 216 65 11 do 13, w. 38 e-mail: prawo@ledziny.pl godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku od 730 do 1530 Do zadań i kompetencji Radcy Prawnego należy w szczególności: - udzielanie opinii, porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa,
- występowanie w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi,
- opiniowanie pod względem prawnym projektów aktów normatywnych (uchwał, zarządzeń oraz umów, pism okólnych),
- prowadzenie i aktualizacja rejestru przepisów prawnych.
Alicja Bobiec-Ptak ul. Lędzińska 55, pok. nr 202, 43-143 Lędziny tel.: (0 32) 216 65 11 do 13, w. 38 e-mail: prawo@ledziny.pl godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku od 730 do 1530 Do zadań i kompetencji Głównego Specjalisty ds. Prawnych należy w szczególności: - udzielanie porad prawnych i konsultacji prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa,
- opracowywanie projektów aktów prawnych we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta,
- opiniowanie po względem prawnym projektów aktów normatywnych (uchwał, zarządzeń, decyzji, pism okólnych),
- prowadzenie i aktualizacja rejestru przepisów prawnych,
- przygotowywanie wzorów upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez burmistrza miasta,
- udział w sesjach Rady Miasta.
|