Biuletyn Informacji Publicznej
Miasto Lędziny
Miasto Lędziny
Statut Urzędu Miasta
Regulamin organizacyjny Urzędu
Deklaracje majątkowe pracowników samorządowych
Pomieszczenia Urzędu
Struktura Urzędu Miasta
Kierownictwo Urzędu
Wydziały Urzędu Miasta
Referaty Urzędu Miasta
Samodzielne stanowiska
Urząd Stanu Cywilnego
Straż Miejska
Strona główna Gmina Urząd Miasta Praca Urzędu Informacje Urzędu Rada Miasta
Urząd Stanu Cywilnego
 Strona archiwalna z dnia 2007.04.05 00:06:19 powrót do aktualnej strony
 
adres: ul. Lędzińska 55, pok. nr 07, 43-143 Lędziny
telefon: (0 32) 216 65 11 do 13, w. 18
e-mail: usc@ledziny.pl
kierownik: mgr Wiesław Stambrowski
zastępca kierownika: mgr Renata Ścierska
godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku: od 730 do 1530

Do głównych zadań realizowanych przez Urząd Stanu Cywilnego należy:

  • rejestracja i sporządzanie akt urodzeń, małżeństw, zgonów, a także rejestracja spraw dotyczących innych zdarzeń, które mają wpływ na stan cywilny osób,
  • przyjmowanie oświadczeń o:
    • wstąpieniu w związek małżeński,
    • powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
    • uznaniu dziecka,
    • zmianie imienia (imion) dziecka wpisanego do aktu w chwili jego sporządzenia,
    • nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
    • wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone w małżeństwie,
  • sporządzanie odpisów i protokołów na podstawie podania zainteresowanych stron,
  • sporządzanie i wydawanie zaświadczeń o:
    • braku okoliczności wyłączających zawarcie związku małżeńskiego,
    • zdolności prawnej obywatela polskiego do zawarcia małżeństwa za granicą,
    • dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub o ich braku,
    • zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego,
    • innych zaświadczeń związanych z rejestracją stanu cywilnego,
  • ustalanie, odtwarzanie i uzupełnianie treści aktów stanu cywilnego,
  • nanoszenie wzmianek marginesowych i przypisków oraz prawomocnych wyroków sądowych,
  • wydawanie decyzji w sprawie:
    • umiejscowienia aktów stanu cywilnego sporządzonych za granicą,
    • sprostowania błędu pisarskiego,
    • skrócenia terminu zawarcia związku małżeńskiego,
    • odmowy nadania imienia i jego zmiany,
    • zezwolenia na udostępnianie i przeglądanie ksiąg stanu cywilnego,
    • uzupełnienia treści aktu stanu cywilnego,
    • odtworzenia treści aktu sporządzonego za granicą,
  • zawiadomienia innych USC, ewidencji ludności o sporządzonych aktach i zmianach w aktach,
  • prowadzenie spraw związanych z jubileuszami:
    • występowanie o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie,
    • korespondencja z zakładami pracy jubilatów,
  • prowadzenie korespondencji dotyczącej spraw USC, pomiędzy urzędami, konsulatami,
  • prowadzenie archiwum, zabezpieczanie ksiąg i pomieszczeń, oprawa ksiąg, prowadzenie skorowidzów,
  • przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie zmiany imienia lub nazwiska oraz ustalenie pisowni imienia lub nazwiska,
  • wydawanie decyzji administracyjnych w powyższej sprawie,
  • zawiadamianie organów o których mowa w art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 3 marca 2005 r. o zmianie ustawy o zmianie imion i nazwisk oraz zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2005 r. nr 62 poz. 550) o dokonanych zmianach w aktach stanu cywilnego.

 

Osoba odpowiedzialna za treść strony: Renata Ścierska, Urząd Miasta Lędziny, ul. Lędzińska 55, pok. nr 07, 43-143 Lędziny, tel.: (32) 216 65 11 do 13 w. 18, e-mail: usc@ledziny.pl
Biuletyn redaguje: Anna Czap-Imiela, ZiP Soft s.c., tel./fax: (32) 238 34 90, e-mail: ledziny.bip@zipsoft.com.pl
Data wytworzenia: 2007.04.04
Data udostępnienia: 2007.04.05 00:06:19

Rejestr zmian strony    Redakcja biuletynu    Instrukcja obsługi    Informacje nieudostępniane 
e-mail: E-mail
Strona główna ] [ Gmina ] [ Urząd Miasta ] [ Praca Urzędu ] [ Informacje Urzędu ] [ Rada Miasta ]
Copyright © 2003-2015 Urząd Miasta Lędziny