 |
Główny Specjalista ds. Informatyki i Bezpieczeństwa Informacji Inspektor ds. Ewidencji Podmiotów Gospodarczych Inspektor ds. Wojskowych, Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej Samodzielny Inspektor ds. Windykacji Należności Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych Główny Specjalista ds. Prawnych Audytor Wewnętrzny mgr inż. Marzanna Fabian ul. Lędzińska 55, pok. nr 104, 43-143 Lędziny tel.: (0 32) 216 65 11 do 13, w. 21 e-mail: infor@ledziny.pl godziny urzędowania: poniedziałek od 730 do 1630 od wtorku do czwartku od 730 do 1530 piątek od 730 do 1430 Do zadań i kompetencji Głównego Specjalisty ds. Informatyki i Bezpieczeństwa Informacji należy w szczególności: - w zakresie informatyki:
- organizacja i zapewnienie ciągłości pracy sieci komputerowej oraz urządzeń sieciowych,
- dysponowanie zasobami sieci komputerowej i administracja sieci,
- zabezpieczenie danych przez prowadzenie stałej archiwizacji danych,
- konfiguracja systemu zgodnie z aktualnymi potrzebami,
- integracja sprzętu z oprogramowaniem sieciowym i aplikacjami użytkowymi,
- nadzorowanie prawidłowości działania, stanu technicznego, eksploatacji oraz należytej konserwacji urządzeń komputerowych i oprogramowania,
- określanie aktualnych potrzeb w zakresie komputeryzacji - prowadzenie nadzoru zakupów sprzętu komputerowego i oprogramowania dla potrzeb Urzędu,
- bieżąca współpraca z innymi wydziałami Urzędu w celu wprowadzania oraz eksploatacji systemów komputerowych wspomagających zarządzanie i pracę Urzędu,
- koordynacja prac wdrożeniowych i instalacyjnych prowadzonych przez firmy obce,
- zapewnienie ochrony systemów informatycznych przed dostępem niepowołanych osób,
- szkolenie pracowników w zakresie obsługi programów komputerowych,
- w zakresie bezpieczeństwa informacji:
- udział w określaniu polityki bezpieczeństwa informacji,
- nadzór nad procesem rejestracji zbiorów danych osobowych,
- nadzór nad aktualizacją informacji w zbiorach danych osobowych,
- opracowanie i aktualizacja instrukcji postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych,
- pomoc przy określaniu indywidualnych zakresów obowiązków i odpowiedzialności osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych,
- nadzór nad tworzeniem i składowaniem kopii bezpieczeństwa systemów baz danych osobowych,
- identyfikowanie i przeanalizowanie zagrożeń i ryzyka, na które narażone są dane osobowe,
- monitorowanie systemu zabezpieczeń danych osobowych,
- sygnalizowanie burmistrzowi lub właściwym naczelnikom wszelkich nieprawidłowości stwierdzonych w zakresie przetwarzania i zabezpieczenia zbiorów danych osobowych.
mgr Urszula Pomietło-Rudol ul. Lędzińska 55, pok. nr 109 tel. (0 32) 216 65 11 do 13, w. 52 e-mail: ewidencja@ledziny.pl godziny urzędowania: poniedziałek od 730 do 1630 od wtorku do czwartku od 730 do 1530 piątek od 730 do 1430 Do zadań i kompetencji Inspektora ds. Ewidencji Podmiotów Gospodarczych należy w szczególności: - w zakresie ewidencji działalności gospodarczej:
- wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, oraz dokonywanych zmianach,
- wydawanie decyzji o odmowie wpisu do ewidencji oraz wykreśleniu z ewidencji,
- udzielenie informacji o przedsiębiorcach i zakresie prowadzonej przez nich działalności gospodarczej,
- wydawanie informacji o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej,
- wydawanie informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej,
- w zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych:
- przyjmowanie i realizacja wniosków w sprawie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
- naliczanie należności i prowadzenie ewidencji opłat za zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
- prowadzenie nadzoru nad wykorzystaniem środków finansowych pochodzących z opłat za zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
- współpraca z Gminną Komisją ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Krystyna Piątek ul. Lędzińska 55, pok. nr 202a, 43-143 Lędziny tel.: (0 32) 216 65 11 do 13, w. 35 e-mail: oc@ledziny.pl godziny urzędowania: poniedziałek od 730 do 1630 od wtorku do czwartku od 730 do 1530 piątek od 730 do 1430 Do zadań i kompetencji Inspektora ds. Wojskowych, Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej należy w szczególności: - prowadzenie spraw w zakresie spraw wojskowych:
- planowanie i nakładanie świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz obronności;
- opracowanie i aktualizacja planów osiągania gotowości obronnej czasu "P" i "W" na terenie gminy;
- opracowanie dokumentacji oraz uruchamianie "stałego dyżuru" Urzędu Miasta;
- zapewnienie właściwego obiegu pism niejawnych;
- opracowanie dokumentacji planistycznej "Akcji Kurierskiej" i Stanowiska Kierowania Urzędu Miasta;
- doręczanie kart powołania na ćwiczenia wojskowe oraz do czynnej służby wojskowej w czasie wojny;
- wykonywanie zadań terenowego organu obrony cywilnej w zakresie określonym przez burmistrza;
- prowadzenie rejestracji przedpoborowych;
- udział w przygotowaniu o przeprowadzeniu poboru;
- współdziałanie z Referatem Spraw Obywatelskich i Administracji w zakresie prowadzenia aktualizacji rejestru przedpoborowych;
- współpraca z organami wojskowymi oraz innymi podmiotami zobowiązanymi do realizacji powyższych działań,
- prowadzenie spraw z zakresu obrony cywilnej:
- opracowanie projektu działań dotyczących "Kryzysowego Systemu Ochrony Ludności" oraz gotowości ratowniczej na terenie gminy, a w szczególności:
- opracowuje zadania i obowiązki w odniesieniu do wszystkich instytucji i podmiotów gospodarczych znajdujących się na terenie gminy w ww. zakresie;
- realizuje zadania planistyczne i wykonawcze systemu określone jako cztery etapy:
- zapobieganie klęskom i zdarzeniom;
- przygotowanie zespołów do akcji;
- reagowanie podczas wydarzeń;
- odbudowa po klęskach;
- współpracuje z organami powiatu zajmującymi się systemem ochrony ludności w zakresie utrzymania w gotowości odpowiedniej ilości sił i środków ratowniczych w trybie świadczeń rzeczowych i osobistych;
- współpracuje z Sztabem Zarządzania Kryzysowego, Komendą Straży Pożarnej, Strażą Miejską, Policją, służbą zdrowia, technicznymi służbami miejskimi, formacjami ratowniczymi w mieście - w tym KWK "Ziemowit";
- opracowuje system ostrzegania i alarmowania ludności o wszelkich zagrożeniach;
- nadzoruje realizację zadań przez zakłady pracy zlokalizowane na terenie gminy;
- analizuje zdarzenia i sytuacje pod kątem możliwości występowania zagrożeń;
- nakłada świadczenia na rzecz kierownictwa Urzędu;
- zabezpiecza formacje w sprzęt i materiały;
- planuje ćwiczenia oraz szkolenia, sprawdzające funkcjonowanie formacji na terenie gminy;
- przygotowuje dokumentację do ewakuacji ludności i dobytku z terenów zagrożonych;
- przygotowuje budowle ochronne i urządzenia specjalne;
- planuje i realizuje środki finansowe na zadania obronne ludności;
- współpraca z organami wojskowymi oraz innymi podmiotami zobowiązanymi do realizacji powyższych zadań.
mgr Patrycja Wala ul. Lędzińska 55, pok. nr 106, 43-143 Lędziny tel.: (0 32) 216 65 11 do 13, w. 13, 38 e-mail: windykacja@ledziny.pl godziny urzędowania: poniedziałek od 730 do 1630 od wtorku do czwartku od 730 do 1530 piątek od 730 do 1430 Do zadań i kompetencji Samodzielnego Inspektora ds. Windykacji Należności należy w szczególności: - wystawianie upomnień z tytułu nieterminowych wpłat w podatku:
- od nieruchomości osób fizycznych i prawnych,
- podatku rolnego i leśnego osób fizycznych i prawnych,
- od środków transportowych osób fizycznych i prawnych,
- analiza zadłużeń i wystawianie:
- tytułów wykonawczych od zaległości: w podatku rolnym, leśnym od nieruchomości osób fizycznych i prawnych,
- tytułów wykonawczych od zaległości: w podatku od środków transportowych osób fizycznych i prawnych,
- wystawianie tytułów wykonawczych od nieuregulowanych mandatów karnych,
- prowadzenie ewidencji wystawionych tytułów wykonawczych od ww.,
- prowadzenie postępowań zmierzających do wyegzekwowania zaległych płatności z zakresu gospodarki nieruchomościami oraz ładu przestrzennego według wykazu zaległości sporządzonego przez Wydział Geodezji, tj. m.in.:
- przygotowywanie wezwań do zapłaty,
- analiza stanu zadłużeń,
- przekazywanie spraw na drogę postępowania sądowego oraz egzekucyjnego,
- współpraca z kancelarią komornika,
- prowadzenie ewidencji spraw sądowo-komorniczych,
- prowadzenie korespondencji wyjaśniającej,
- bieżąca współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie egzekwowania zaległości podatkowych, prowadzenie korespondencji wyjaśniającej na podstawie przepisów o postępowaniu w egzekucji.
mgr Joanna Warchulska-Kopeć ul. Lędzińska 55, pok. nr 106, 43-143 Lędziny tel.: (0 32) 216 65 11 do 13, w. 13 e-mail: prawo@ledziny.pl godziny urzędowania: poniedziałek od 730 do 1630 od wtorku do czwartku od 730 do 1530 piątek od 730 do 1430 Do zadań i kompetencji Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych należy w szczególności: - zapewnienie ochrony informacji niejawnych;
- zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne;
- organizacyjne i techniczne zapewnienie ochrony informacji niejawnych oraz nadzorowanie jego realizacji;
- opracowanie wytwarzania, przetwarzania, ewidencji i obiegu oraz zabezpieczenia dokumentów zawierających wiadomości stanowiące tajemnicę służbową opatrzone klauzulą "Poufne" i "Zastrzeżone";
- opracowanie i aktualizacja planu postępowania z materiałami zawierającymi informacje niejawne stanowiące tajemnicę państwową w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego;
- szkolenie pracowników w zakresie informacji niejawnych oraz wydawanie zaświadczeń potwierdzających przeszkolenie;
- prowadzenie wykazu stanowisk i prac oraz osób dopuszczonych do pracy lub służby na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych.
(wakat) ul. Lędzińska 55, pok. nr 106, 43-143 Lędziny tel.: (0 32) 216 65 11 do 13, w. 13 e-mail: prawo@ledziny.pl godziny urzędowania: poniedziałek od 730 do 1630 od wtorku do czwartku od 730 do 1530 piątek od 730 do 1430 Do zadań i kompetencji Głównego Specjalisty ds. Prawnych należy w szczególności: - udzielanie porad prawnych i konsultacji prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa,
- opracowywanie projektów aktów prawnych we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta,
- opiniowanie po względem prawnym projektów aktów normatywnych (uchwał, zarządzeń, decyzji, pism okólnych),
- prowadzenie i aktualizacja rejestru przepisów prawnych,
- przygotowywanie wzorów upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez burmistrza miasta,
- udział w sesjach Rady Miasta.
Obsługę prawną gminy Lędziny prowadzi Kancelaria Prawna. mgr Joanna Warchulska-Kopeć ul. Lędzińska 55, pok. nr 106, 43-143 Lędziny tel.: (0 32) 216 65 11 do 13, w. 13 e-mail: prawo@ledziny.pl godziny urzędowania: poniedziałek od 730 do 1630 od wtorku do czwartku od 730 do 1530 piątek od 730 do 1430 Do zadań i kompetencji Audytora Wewnętrznego należy w szczególności: - w zakresie audytu wewnętrznego:
- wykonywanie zadań audytora wewnętrznego wynikających z ustawy o finansach publicznych oraz z przepisów wykonawczych do tej ustawy w komórkach organizacyjnych Urzędu Miasta oraz jednostkach organizacyjnych gminy, a w szczególności:
- sporządzanie rocznego planu audytu,
- wykonywanie zadań audytowych zgodnie z zatwierdzonym planem rocznym oraz w uzasadnionych wypadkach poza planem audytu,
- sporządzanie sprawozdania z wykonania planu audytu, wykonywanie czynności monitorujących i oceniających wdrożenie rekomendacji,
- współpraca z audytorami zewnętrznymi,
- czynności doradcze mające na celu usprawnienie funkcjonowania jednostki,
- w zakresie kontroli:
- przeprowadzanie kontroli wymaganej ustawą o finansach publicznych w komórkach organizacyjnych Urzędu Miasta oraz jednostkach organizacyjnych gminy, oraz w innych podmiotach dotowanych z budżetu miasta,
- analizowanie i przedstawianie burmistrzowi informacji o realizacji zadań przez jednostki organizacyjne gminy oraz efektywności ich działania - zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, uchwałami Rady Miasta i zarządzeniami burmistrza miasta,
- przedstawianie burmistrzowi miasta niekorzystnych zjawisk w działalności jednostek oraz inicjowanie kierunków prawidłowego działania,
- sprawdzanie prawidłowości funkcjonowania kontroli wewnętrznej prowadzonej przez jednostki organizacyjne miasta pod względem:
- realizacji procedur kontroli wydatków ze środków publicznych,
- zasady wstępnej celowości poniesionych wydatków,
- sposobu wykorzystania wyników kontroli,
- wskazywanie jednostkom kontrolowanym kierunków zmian wynikających z przeprowadzonych kontroli,
- sporządzanie protokołów kontroli i wystąpień pokontrolnych,
- przeprowadzanie kontroli sprawdzających,
- analizowanie stopnia realizacji zaleceń pokontrolnych dla poprawy działalności jednostek,
- współpraca organami kontroli zewnętrznej.
|