 |
Zarządzenie nr 0151/426/04 burmistrza miasta Lędziny z dnia 15.12.2004 w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta Lędziny Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r., nr 142 poz. 1591 z późn. zm.), zarządzam, co następuje: §1 W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta w Lędzinach stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia burmistrza miasta nr 0151/93/03 z dnia 28.03.2003 r., po zmianach dokonanych zarządzeniem burmistrza miasta nr 0151/123/03 z dnia 4.04.2003 r., nr 0151/147/03 z dnia 13.05.2003 r., nr 0151/208/03 z dnia 19.12.2003 r., nr 0151/320/04 z dnia 28.05.2004 r., wprowadzam następujące zmiany: - w §17 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Lędziny wprowadza się pkt. 20 "Zespół ds. Zarządzania Energią i Środowiskiem",
- wprowadza się §322 w sprawie zadań i kompetencji Zespołu ds. Zarządzania Energią i Środowiskiem:
- W zakresie wdrożenia i użytkowania Regionalnego Systemu Zarządzania Środowiskowego REMAS:
- opracowanie projektu i wdrożenie programu Zarządzania Środowiskowego w gminie Lędziny,
- aktualizacja bazy danych systemu,
- prowadzenie i nadzór nad bieżącym funkcjonowaniem systemu,
- współpraca i koordynacja działań z Urzędem Powiatowym w zakresie realizacji wspólnej polityki ekologicznej,
- współpraca ze Śląskim Urzędem Marszałkowskim w zakresie funkcjonowania systemu i dostępu do bazy SOZAT,
- współpraca z ATMOTERM SA w Opolu, jako licencjodawcą systemu, w zakresie integracji danych i korzystania z systemów informatycznych SOZAT-REMAS-GMINA.
- W zakresie realizacji planów i programów ochrony środowiska w gminie:
- gromadzenie danych i informacji przekazanych przez komórki organizacyjne Urzędu Miasta, oraz ich analiza odnośnie realizacji celów i zadań ujętych w programach ochrony środowiska,
- wspomaganie działań w tworzeniu i rozwijaniu (co 4 lata) programów ochrony środowiska,
- utworzenie i ciągła aktualizacja bazy danych o podmiotach gospodarczych z terenu gminy i jej aktualizacja,
- utworzenie i ciągła aktualizacja bazy informacji o wielkościach należnych wpływów na fundusze ochrony środowiska,
- przygotowanie dla burmistrza miasta i potrzeb sprawozdawczości sprawozdań z realizacji celów i zadań ujętych w "Zintegrowanym Programie Ochrony Środowiska Gminy Lędziny".
- W zakresie przeglądu i oceny efektów działalności środowiskowej:
- okresowa ocena działalności środowiskowej gminy,
- współudział w przygotowaniu raportów na temat gospodarki odpadami, ładunków substancji wprowadzanych do środowiska, pozwoleń dotyczących poboru wody, odprowadzania ścieków itp.
- W zakresie zarządzania energią w gminie:
- inwentaryzacja obiektów i budynków w gminie w zakresie gospodarki energią,
- monitorowanie i raportowanie w zakresie gospodarki energią,
- organizacja i planowanie zaopatrzenia gminy w paliwa i energię,
- opracowanie i realizacja programów zmniejszenia zużycia energii i obciążenia środowiska, oraz udział w pozyskiwaniu dla gminy źródeł finansowania przedsięwzięć,
- gromadzenie danych i informacji oraz tworzenie informatycznej bazy danych dotyczących produkcji, przemysłu, dystrybucji i użytkowania paliw i energii,
- współudział nad efektywnym energetycznie, ekonomicznie i przyjaznym środowisku sposobem eksploatacji urządzeń i obiektów w gminie,
- współpraca z Radę Energetyczno-Środowiskową w gminie i innymi jednostkami organizacyjnymi w mieście i województwie w zakresie zarządzania energią.
- W zakresie podnoszenia kwalifikacji zawodowych:
- udział w szkoleniach, kursach, sympozjach, konferencjach w zakresie zarządzania środowiskiem i energią, oraz współuczestnictwo w ich organizowaniu.
- W zakresie dostępu i upowszechniania informacji o zarządzaniu środowiskiem i energią:
- bieżące uzupełnianie publicznie dostępnych rejestrów danych o środowisku i jego ochronie,
- współpraca w działalności marketingowej na rzecz lepszego wizerunku gminy, przygotowywanie informacji i artykułów edukacyjnych,
- współpraca przy tworzeniu programów edukacji w zakresie ochrony środowiska i gospodarki energią w gminie.
§2 Pozostałe postanowienia Regulaminu nie ulegają zmianie. §3 Wykonanie zarządzenia powierza się zastępcy burmistrza. §4 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. Powrót do pozostałych zarządzeń
|