 |
Zarządzenie nr 0151/183/07 burmistrza miasta Lędziny z dnia 28.09.2007 w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta Lędziny Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. nr 142 poz. 1591 z późn. zm.), zarządzam, co następuje: §1 W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta w Lędzinach stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia burmistrza miasta nr 0151/13/07 z dnia 10.01.2007 r., po zmianie dokonanej zarządzeniem burmistrza miasta nr 0151/47/07 z dnia 7.03.2007 r. wprowadzam następujące zmiany: - w §17:
- skreśla się pkt 14,
- skreśla się pkt 15,
- dodaje się pkt 9a w brzmieniu "Biuro Rady Miasta"- SR,
- dodaje się pkt 10a w brzmieniu "Zespół ds. likwidacji niskiej emisji" - RE,
- pkt. 16-23 otrzymują kolejną numerację 14-21,
- w §22 skreśla się pkt II,
- w §26 skreśla się pkt 3,
- wprowadza się §26a o następującym brzmieniu:
"1. w zakresie obsługi Rady Miasta: - prowadzenie sekretariatu Rady Miasta,
- obsługa sesji Rady Miasta oraz posiedzeń komisji stałych i doraźnych,
- zawiadamianie radnych i ich zakładów pracy, a także gości zaproszonych o terminie posiedzeń Rady Miasta i komisji problemowych,
- przekazywanie radnym niezbędnych materiałów na sesję,
- sporządzanie odpisów postanowień, uchwał, wniosków oraz przekazywanie ich zainteresowanym jednostkom,
- koordynowanie pracy radnych z poszczególnymi komórkami organizacyjnymi urzędu,
- rozliczanie delegacji, diet i kosztów podróży radnych oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie,
- prowadzenie i archiwizowanie dokumentacji Rady Miasta,
- prowadzenie rejestrów uchwał Rady Miasta, wniosków i opinii komisji, interpelacji i wniosków radnych,
- przyjmowanie i prowadzenie rejestru skarg i wniosków kierowanych do Rady Miasta,
- koordynacja prawidłowości składania oświadczeń majątkowych radnych,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez przewodniczącego Rady Miasta mających na celu sprawne działanie Rady.",
- §27 otrzymuje brzmienie:
"1. w zakresie ochrony środowiska: - wykonywanie uprawnień wynikających ze szczególnych przepisów w zakresie ochrony środowiska naturalnego, ochrony wód, powietrza, ochrony przed hałasem i wibracją,
- powadzenie kontroli w zakresie przepisów o ochronie środowiska,
- wdawanie decyzji dotyczących wycinki drzew i krzewów,
- naliczanie opłat i kar za wycinki drzew i krzewów oraz za zniszczenie trawników,
- wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,
- prowadzenie postępowania odszkodowawczego i wydawanie pozwoleń wodno-prawnych w zakresie przewidzianym w prawie wodnym,
- nadzór administracyjny w zakresie łowiectwa - przewidzianym w prawie łowieckim,
- gromadzenie danych i informacji przekazanych przez komórki organizacyjne Urzędu Miasta, oraz ich analiza odnośnie realizacji celów i zadań ujętych w programach ochrony środowiska,
- wspomaganie działań w tworzeniu i rozwijaniu programów ochrony środowiska,
- przygotowanie sprawozdań z realizacji "Programu Ochrony Środowiska Gminy Lędziny",
- bieżące uzupełnianie publicznie dostępnych rejestrów danych o środowisku i jego ochronie,
- współpraca przy tworzeniu programów edukacji w zakresie ochrony środowiska,
- organizowanie corocznych szczepień przeciw wściekliźnie,
- organizowanie wyłapywania zwierząt bezdomnych i zapewnienie im opieki,
- wydawanie decyzji w sprawie czasowego lub stałego odebrania zwierząt właścicielowi w przypadku znęcania się nad zwierzętami, bądź w innych przypadkach złego traktowania zwierząt,
- wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów ras agresywnych,
- współdziałanie z organami samorządu lekarsko-weterynaryjnego oraz innymi instytucjami i organizacjami społecznymi w zakresie ochrony zwierząt,
- wydawanie zezwoleń na odbieranie odpadów komunalnych,
- wydawanie zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych,
- prowadzenie ewidencji umów na odbiór odpadów komunalnych,
- przyjmowanie informacji o odpadach niebezpiecznych wytwarzanych w ilości do 5 000 t rocznie,
- opiniowanie wniosków o zezwolenie na wytwarzanie odpadów niebezpiecznych oraz odpadów innych niż niebezpieczne, a wytwarzanych w ilości powyżej 5 000 t rocznie,
- wydawanie zezwoleń na tymczasowe gromadzenie odpadów na terenie zakładów wytwarzających odpady do czasu ich utylizacji lub wywiezienia przez wyspecjalizowane jednostki,
- przygotowanie opinii dotyczących wydanych przez wojewodę zezwoleń na prowadzenie działalności, w wyniku której powstają odpady niebezpieczne lub odpady inne niż niebezpieczne w ilości powyżej jednego tysiąca ton rocznie z wyłączeniem odpadów komunalnych,
- uzgadnianie z wytwarzającymi odpady sposobu postępowania z odpadami innymi niż niebezpieczne w przypadkach przewidzianych w obowiązujących przepisach,
- aktualizacja bazy danych systemu REMAS-SOZAT-GMINA,
- współpraca z operatorem REMAS w Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach w zakresie funkcjonowania systemu i dostępu do bazy danych SOZAT,
- współpraca z przedstawicielem ATMOTERM SA w Opolu, jako licencjodawcy w zakresie integracji danych dotyczących systemu REMAS i korzystania z systemów informatycznych SOZAT-REMAS-GMINA,
- organizowanie, współorganizowanie imprez związanych z ochroną środowiska, rolnictwem, leśnictwem itp.,
- prowadzenie działań na rzecz edukacji ekologicznej,
2. w zakresie szkód górniczych: - analiza i ocena sytuacji w zakresie szkód górniczych,
- zlecenie, nadzór i udział w odbiorze robót związanych z naprawą szkód górniczych w obiektach będących własnością gminy Lędziny,
- uzgodnienie z zakładami górniczymi działań profilaktycznych w zakresie ochrony powierzchni przed szkodami górniczymi,
- opiniowanie planów ruchu zakładów górniczych eksploatujących kopaliny na terenie miasta Lędziny,
- opiniowanie dodatków do planów ruchu zakładów górniczych,
- opiniowanie wniosków kopalni o obniżenie lub podwyższenie opłat eksploatacyjnych,
- kwartalna analiza planów napraw szkód powstałych w wyniku ruchu zakładów górniczych eksploatujących na terenie miasta Lędziny,
3. w zakresie rolnictwa: - współpraca z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Agencją Rynku Rolnego,
- współdziałanie z instytucjami zajmującymi się dostosowaniem rolnictwa do wymogów Unii Europejskiej,
- współdziałanie z organizacjami rolników,
- przyjmowanie i rejestracja zgłoszeń o zachorowaniu zwierząt na chorobę zakaźną i podejmowanie działań ostrzegawczych w tym zakresie,
- prowadzenie listy biegłych do wyceniania zwierząt zabijanych lub padłych w związku z wystąpieniem choroby zakaźnej,
- wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi, prowadzenie rejestru upraw, nadzór nad zagospodarowaniem słomy makowej oraz podejmowanie decyzji w sprawie zniszczenia uprawy maku uprawianego bez wymaganego zezwolenia,
- współpraca z jednostkami zaopatrującymi rolników w środki produkcji i prowadzącymi skup płodów rolnych,
- nadzór nad programowaniem oświaty rolniczej,
- współdziałanie w przeprowadzaniu wyborów do Izb Rolniczych oraz współpraca z Izbami Rolniczymi,
- prowadzenie działań związanych z odkwaszaniem użytków rolnych.",
- wprowadza się §27a:
"Do zadań Zespołu ds. likwidacji niskiej emisji: - w zakresie realizacji programu likwidacji niskiej emisji:
- pozyskiwanie dla gminy źródeł finansowania przedsięwzięć zmniejszających zużycie energii i zanieczyszczenie powietrza atmosferycznego,
- organizowanie i przygotowanie do realizacji zadań programu likwidacji niskiej emisji,
- współpraca i koordynowanie działań operatora programu likwidacji niskiej emisji,
- współpraca z komisją wyboru ofert wykonawców w programie likwidacji niskiej emisji,
- udział w organizacji giełdy wykonawców robót w ramach programu,
- rozliczanie środków wydatkowanych na przedsięwzięcia zmniejszające zużycie energii i zanieczyszczenie powietrza atmosferycznego.",
- skreśla się §31,
- paragrafy 32-36 otrzymują kolejną numerację 31-35,
- wprowadza się §36 o brzmieniu "Samodzielne Stanowisko ds. Windykacji Należności":
- wystawianie upomnień z tytułu nieterminowych wpłat w podatku:
- od nieruchomości osób fizycznych i prawnych,
- podatku rolnego i leśnego osób fizycznych i prawnych,
- od środków transportowych osób fizycznych i prawnych,
- analiza zadłużeń i wystawianie:
- tytułów wykonawczych od zaległości: w podatku rolnym, leśnym od nieruchomości osób fizycznych i prawnych,
- tytułów wykonawczych od zaległości: w podatku od środków transportowych osób fizycznych i prawnych,
- wystawianie tytułów wykonawczych od nieuregulowanych mandatów karnych,
- prowadzenie ewidencji wystawionych tytułów wykonawczych od ww.,
- prowadzenie postępowań zmierzających do wyegzekwowania zaległych płatności z zakresu gospodarki nieruchomościami oraz ładu przestrzennego według wykazu zaległości sporządzonego przez Wydział Geodezji, tj. m.in.:
- przygotowywanie wezwań do zapłaty,
- analiza stanu zadłużeń,
- przekazywanie spraw na drogę postępowania sądowego oraz egzekucyjnego,
- współpraca z kancelarią komornika,
- prowadzenie ewidencji spraw sądowo-komorniczych,
- prowadzenie korespondencji wyjaśniającej,
- bieżąca współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie egzekwowania zaległości podatkowych, prowadzenie korespondencji wyjaśniającej na podstawie przepisów o postępowaniu w egzekucji.
§2 Dokonać zmian strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta Lędziny stanowiącej załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego i ustalić jej nowe brzmienie określone w załączniku nr 1 do nin. zarządzenia. §3 Wykonanie zarządzenia powierza się sekretarzowi miasta. §4 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2007 r. Załącznik można pobrać bezpośrednio ze strony w formacie PDF (552 KB). Powrót do pozostałych zarządzeń
|