Biuletyn Informacji Publicznej
Miasto Lędziny
Miasto Lędziny
Plany i programy
Inwestycje zrealizowane
Inwestycje bieżące
Zarządzenia burmistrza
Decyzje, opinie...
Komunikaty, ogłoszenia...
Ogłoszenia wyborcze
Sprawozdania
Wyniki kontroli
Ochrona środowiska
Strona główna Gmina Urząd Miasta Praca Urzędu Informacje Urzędu Rada Miasta
Zarządzenia burmistrza

Zarządzenie nr 0151/183/07 burmistrza miasta Lędziny z dnia 28.09.2007 w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta Lędziny

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. nr 142 poz. 1591 z późn. zm.), zarządzam, co następuje:

§1

W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta w Lędzinach stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia burmistrza miasta nr 0151/13/07 z dnia 10.01.2007 r., po zmianie dokonanej zarządzeniem burmistrza miasta nr 0151/47/07 z dnia 7.03.2007 r. wprowadzam następujące zmiany:

  1. w §17:
    1. skreśla się pkt 14,
    2. skreśla się pkt 15,
    3. dodaje się pkt 9a w brzmieniu "Biuro Rady Miasta"- SR,
    4. dodaje się pkt 10a w brzmieniu "Zespół ds. likwidacji niskiej emisji" - RE,
    5. pkt. 16-23 otrzymują kolejną numerację 14-21,
  2. w §22 skreśla się pkt II,
  3. w §26 skreśla się pkt 3,
  4. wprowadza się §26a o następującym brzmieniu:
    "1. w zakresie obsługi Rady Miasta:
    1. prowadzenie sekretariatu Rady Miasta,
    2. obsługa sesji Rady Miasta oraz posiedzeń komisji stałych i doraźnych,
    3. zawiadamianie radnych i ich zakładów pracy, a także gości zaproszonych o terminie posiedzeń Rady Miasta i komisji problemowych,
    4. przekazywanie radnym niezbędnych materiałów na sesję,
    5. sporządzanie odpisów postanowień, uchwał, wniosków oraz przekazywanie ich zainteresowanym jednostkom,
    6. koordynowanie pracy radnych z poszczególnymi komórkami organizacyjnymi urzędu,
    7. rozliczanie delegacji, diet i kosztów podróży radnych oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie,
    8. prowadzenie i archiwizowanie dokumentacji Rady Miasta,
    9. prowadzenie rejestrów uchwał Rady Miasta, wniosków i opinii komisji, interpelacji i wniosków radnych,
    10. przyjmowanie i prowadzenie rejestru skarg i wniosków kierowanych do Rady Miasta,
    11. koordynacja prawidłowości składania oświadczeń majątkowych radnych,
    12. wykonywanie innych zadań zleconych przez przewodniczącego Rady Miasta mających na celu sprawne działanie Rady.",
  5. §27 otrzymuje brzmienie:
    "1. w zakresie ochrony środowiska:
    1. wykonywanie uprawnień wynikających ze szczególnych przepisów w zakresie ochrony środowiska naturalnego, ochrony wód, powietrza, ochrony przed hałasem i wibracją,
    2. powadzenie kontroli w zakresie przepisów o ochronie środowiska,
    3. wdawanie decyzji dotyczących wycinki drzew i krzewów,
    4. naliczanie opłat i kar za wycinki drzew i krzewów oraz za zniszczenie trawników,
    5. wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,
    6. prowadzenie postępowania odszkodowawczego i wydawanie pozwoleń wodno-prawnych w zakresie przewidzianym w prawie wodnym,
    7. nadzór administracyjny w zakresie łowiectwa - przewidzianym w prawie łowieckim,
    8. gromadzenie danych i informacji przekazanych przez komórki organizacyjne Urzędu Miasta, oraz ich analiza odnośnie realizacji celów i zadań ujętych w programach ochrony środowiska,
    9. wspomaganie działań w tworzeniu i rozwijaniu programów ochrony środowiska,
    10. przygotowanie sprawozdań z realizacji "Programu Ochrony Środowiska Gminy Lędziny",
    11. bieżące uzupełnianie publicznie dostępnych rejestrów danych o środowisku i jego ochronie,
    12. współpraca przy tworzeniu programów edukacji w zakresie ochrony środowiska,
    13. organizowanie corocznych szczepień przeciw wściekliźnie,
    14. organizowanie wyłapywania zwierząt bezdomnych i zapewnienie im opieki,
    15. wydawanie decyzji w sprawie czasowego lub stałego odebrania zwierząt właścicielowi w przypadku znęcania się nad zwierzętami, bądź w innych przypadkach złego traktowania zwierząt,
    16. wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów ras agresywnych,
    17. współdziałanie z organami samorządu lekarsko-weterynaryjnego oraz innymi instytucjami i organizacjami społecznymi w zakresie ochrony zwierząt,
    18. wydawanie zezwoleń na odbieranie odpadów komunalnych,
    19. wydawanie zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych,
    20. prowadzenie ewidencji umów na odbiór odpadów komunalnych,
    21. przyjmowanie informacji o odpadach niebezpiecznych wytwarzanych w ilości do 5 000 t rocznie,
    22. opiniowanie wniosków o zezwolenie na wytwarzanie odpadów niebezpiecznych oraz odpadów innych niż niebezpieczne, a wytwarzanych w ilości powyżej 5 000 t rocznie,
    23. wydawanie zezwoleń na tymczasowe gromadzenie odpadów na terenie zakładów wytwarzających odpady do czasu ich utylizacji lub wywiezienia przez wyspecjalizowane jednostki,
    24. przygotowanie opinii dotyczących wydanych przez wojewodę zezwoleń na prowadzenie działalności, w wyniku której powstają odpady niebezpieczne lub odpady inne niż niebezpieczne w ilości powyżej jednego tysiąca ton rocznie z wyłączeniem odpadów komunalnych,
    25. uzgadnianie z wytwarzającymi odpady sposobu postępowania z odpadami innymi niż niebezpieczne w przypadkach przewidzianych w obowiązujących przepisach,
    26. aktualizacja bazy danych systemu REMAS-SOZAT-GMINA,
    27. współpraca z operatorem REMAS w Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach w zakresie funkcjonowania systemu i dostępu do bazy danych SOZAT,
    28. współpraca z przedstawicielem ATMOTERM SA w Opolu, jako licencjodawcy w zakresie integracji danych dotyczących systemu REMAS i korzystania z systemów informatycznych SOZAT-REMAS-GMINA,
    29. organizowanie, współorganizowanie imprez związanych z ochroną środowiska, rolnictwem, leśnictwem itp.,
    30. prowadzenie działań na rzecz edukacji ekologicznej,

    2. w zakresie szkód górniczych:

    1. analiza i ocena sytuacji w zakresie szkód górniczych,
    2. zlecenie, nadzór i udział w odbiorze robót związanych z naprawą szkód górniczych w obiektach będących własnością gminy Lędziny,
    3. uzgodnienie z zakładami górniczymi działań profilaktycznych w zakresie ochrony powierzchni przed szkodami górniczymi,
    4. opiniowanie planów ruchu zakładów górniczych eksploatujących kopaliny na terenie miasta Lędziny,
    5. opiniowanie dodatków do planów ruchu zakładów górniczych,
    6. opiniowanie wniosków kopalni o obniżenie lub podwyższenie opłat eksploatacyjnych,
    7. kwartalna analiza planów napraw szkód powstałych w wyniku ruchu zakładów górniczych eksploatujących na terenie miasta Lędziny,

    3. w zakresie rolnictwa:

    1. współpraca z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Agencją Rynku Rolnego,
    2. współdziałanie z instytucjami zajmującymi się dostosowaniem rolnictwa do wymogów Unii Europejskiej,
    3. współdziałanie z organizacjami rolników,
    4. przyjmowanie i rejestracja zgłoszeń o zachorowaniu zwierząt na chorobę zakaźną i podejmowanie działań ostrzegawczych w tym zakresie,
    5. prowadzenie listy biegłych do wyceniania zwierząt zabijanych lub padłych w związku z wystąpieniem choroby zakaźnej,
    6. wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi, prowadzenie rejestru upraw, nadzór nad zagospodarowaniem słomy makowej oraz podejmowanie decyzji w sprawie zniszczenia uprawy maku uprawianego bez wymaganego zezwolenia,
    7. współpraca z jednostkami zaopatrującymi rolników w środki produkcji i prowadzącymi skup płodów rolnych,
    8. nadzór nad programowaniem oświaty rolniczej,
    9. współdziałanie w przeprowadzaniu wyborów do Izb Rolniczych oraz współpraca z Izbami Rolniczymi,
    10. prowadzenie działań związanych z odkwaszaniem użytków rolnych.",
  6. wprowadza się §27a:
    "Do zadań Zespołu ds. likwidacji niskiej emisji:
    1. w zakresie realizacji programu likwidacji niskiej emisji:
      1. pozyskiwanie dla gminy źródeł finansowania przedsięwzięć zmniejszających zużycie energii i zanieczyszczenie powietrza atmosferycznego,
      2. organizowanie i przygotowanie do realizacji zadań programu likwidacji niskiej emisji,
      3. współpraca i koordynowanie działań operatora programu likwidacji niskiej emisji,
      4. współpraca z komisją wyboru ofert wykonawców w programie likwidacji niskiej emisji,
      5. udział w organizacji giełdy wykonawców robót w ramach programu,
      6. rozliczanie środków wydatkowanych na przedsięwzięcia zmniejszające zużycie energii i zanieczyszczenie powietrza atmosferycznego.",
  7. skreśla się §31,
  8. paragrafy 32-36 otrzymują kolejną numerację 31-35,
  9. wprowadza się §36 o brzmieniu "Samodzielne Stanowisko ds. Windykacji Należności":
    1. wystawianie upomnień z tytułu nieterminowych wpłat w podatku:
      1. od nieruchomości osób fizycznych i prawnych,
      2. podatku rolnego i leśnego osób fizycznych i prawnych,
      3. od środków transportowych osób fizycznych i prawnych,
    2. analiza zadłużeń i wystawianie:
      1. tytułów wykonawczych od zaległości: w podatku rolnym, leśnym od nieruchomości osób fizycznych i prawnych,
      2. tytułów wykonawczych od zaległości: w podatku od środków transportowych osób fizycznych i prawnych,
      3. wystawianie tytułów wykonawczych od nieuregulowanych mandatów karnych,
    3. prowadzenie ewidencji wystawionych tytułów wykonawczych od ww.,
    4. prowadzenie postępowań zmierzających do wyegzekwowania zaległych płatności z zakresu gospodarki nieruchomościami oraz ładu przestrzennego według wykazu zaległości sporządzonego przez Wydział Geodezji, tj. m.in.:
      1. przygotowywanie wezwań do zapłaty,
      2. analiza stanu zadłużeń,
      3. przekazywanie spraw na drogę postępowania sądowego oraz egzekucyjnego,
      4. współpraca z kancelarią komornika,
      5. prowadzenie ewidencji spraw sądowo-komorniczych,
      6. prowadzenie korespondencji wyjaśniającej,
    5. bieżąca współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie egzekwowania zaległości podatkowych, prowadzenie korespondencji wyjaśniającej na podstawie przepisów o postępowaniu w egzekucji.

§2

Dokonać zmian strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta Lędziny stanowiącej załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego i ustalić jej nowe brzmienie określone w załączniku nr 1 do nin. zarządzenia.

§3

Wykonanie zarządzenia powierza się sekretarzowi miasta.

§4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2007 r.

Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 0151/183/07

Załącznik można pobrać bezpośrednio ze strony w formacie Format PDF PDF (552 KB).

Powrót do pozostałych zarządzeń

 

Osoba odpowiedzialna za treść strony: Renata Czudaj, Urząd Miasta Lędziny, ul. Lędzińska 55, pok. nr 112, 43-143 Lędziny, tel.: (32) 216 65 11 do 13 w. 22, e-mail: rczudaj@ledziny.pl
Biuletyn redaguje: Anna Czap-Imiela, ZiP Soft s.c., tel./fax: (32) 238 34 90, e-mail: ledziny.bip@zipsoft.com.pl
Data wytworzenia: 2007.09.28
Data udostępnienia: 2007.11.05 23:17:33
Liczba odwiedzin strony: 1204 (ostatnie odwiedziny 2024.06.19 22:51:21)

Rejestr zmian strony    Redakcja biuletynu    Instrukcja obsługi    Informacje nieudostępniane 
e-mail: E-mail
Strona główna ] [ Gmina ] [ Urząd Miasta ] [ Praca Urzędu ] [ Informacje Urzędu ] [ Rada Miasta ]
Copyright © 2003-2015 Urząd Miasta Lędziny