Biuletyn Informacji Publicznej
Miasto Lędziny
Miasto Lędziny
Plany i programy
Inwestycje zrealizowane
Inwestycje bieżące
Zarządzenia burmistrza
Decyzje, opinie...
Komunikaty, ogłoszenia...
Ogłoszenia wyborcze
Sprawozdania
Wyniki kontroli
Ochrona środowiska
Strona główna Gmina Urząd Miasta Praca Urzędu Informacje Urzędu Rada Miasta
Zarządzenia burmistrza

Zarządzenie nr 0152/16/08 burmistrza miasta Lędziny z dnia 13.05.2008 w sprawie wprowadzenia procedury postępowania przy udzielaniu ulg i zwolnień należności podatkowych kwalifikowanych jako pomoc publiczna

Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8.03.1990 r. (tekst jednolity Dz. U. nr 142, poz. 1591 z 2001 r. z późn. zmianami), art. 67b ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005, nr 8 poz. 60 z późn. zmianami), ustawą z dnia 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t.j. Dz. U. z 2007 nr 59 poz. 404), zarządzam, co następuje:

§1

Wprowadza się procedurę postępowania przy udzielaniu ulg i zwolnień należności podatkowych mających charakter pomocy publicznej. Procedurą objęte są czynności umarzania należności głównych, odsetek od nieterminowych płatności podatków, rozkładania na raty płatności podatków i opłat lokalnych, odraczania terminów płatności.

§2

Przy realizacji procedury należy przestrzegać terminów wynikających z przepisów Ordynacji Podatkowej.

§3

Wszczęcie postępowania wyjaśniającego w sprawie zastosowania ulg w postaci umorzenia, odroczenia lub rozłożenia na raty następuje w momencie złożenia przez podatnika wniosku uzasadnionego ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym. Podatnik powinien załączyć odpowiednie dokumenty potwierdzające przedstawione w uzasadnieniu wniosku okoliczności faktyczne, potwierdzające wystąpienie ważnego interesu podatnika lub interesu publicznego, a także oświadczenie o otrzymanej w ciągu 3 lat poprzedzających datę złożenia wniosku pomocy de minimis. Wniosek powinien określać rodzaj pomocy, z której przedsiębiorca chce skorzystać.

§4

Podinspektor ds. windykacji kompletuje wymagane i zebrane dokumenty, które mogą przyczynić się do wyjaśnienia sprawy.

§5

Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego i zebraniu całości materiałów podinspektor ds. windykacji konsultuje z burmistrzem treść decyzji, którą ostatecznie podpisuje burmistrz.

§6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załącznik do zarządzenia nr 0152/16/08

Załącznik można pobrać bezpośrednio ze strony w formacie Format PDF PDF (39 KB).

Powrót do pozostałych zarządzeń

 

Osoba odpowiedzialna za treść strony: Renata Kowalska, Urząd Miasta Lędziny, ul. Lędzińska 55, pok. nr 110, 43-143 Lędziny, tel.: (32) 216 65 11 do 13 w. 12, e-mail: r.kowalska@ledziny.pl
Biuletyn redaguje: Anna Czap-Imiela, ZiP Soft s.c., tel./fax: (32) 238 34 90, e-mail: ledziny.bip@zipsoft.com.pl
Data wytworzenia: 2008.05.13
Data udostępnienia: 2008.06.04 21:59:56
Liczba odwiedzin strony: 1327 (ostatnie odwiedziny 2024.06.26 11:24:43)

Rejestr zmian strony    Redakcja biuletynu    Instrukcja obsługi    Informacje nieudostępniane 
e-mail: E-mail
Strona główna ] [ Gmina ] [ Urząd Miasta ] [ Praca Urzędu ] [ Informacje Urzędu ] [ Rada Miasta ]
Copyright © 2003-2015 Urząd Miasta Lędziny