Zarządzenie nr 0152/42/10 burmistrza miasta Lędziny z dnia 21.10.2010 w sprawie omówienia zaleceń pokontrolnych Regionalnej Izby Obrachunkowej po kompleksowej kontroli obejmującej okres 2006-2010 Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. 2001, nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) oraz art. 69 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2009, nr 152, poz. 1020), w związku z wystąpieniem pokontrolnym prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach z dnia 27.09.2010 r. otrzymanym w dniu 29.09.2010 r., w celu zapewnienia funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej, zarządzam, co następuje: §1 Zobowiązuję naczelnika Wydziału Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Ładu Przestrzennego do wzmocnienia nadzoru nad podległymi pracownikami w zakresie: - czynności przygotowywania projektów decyzji w sprawie udzielenia ulg niepodatkowych,
- czynności związanych ze zbyciem nieruchomości zgodnie z przepisami ustawy o gospodarce nieruchomościami
poprzez stały monitoring oraz okresowe, doraźne kontrole - stosownie do wniosku nr 1 oraz nr 8 wystąpienia pokontrolnego. §2 Zobowiązuję naczelnika Wydziału Inwestycji i Gospodarki Miejskiej oraz podległych mu pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie i przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych (w tym członków komisji przetargowych) do dołożenia szczególnej staranności podczas wykonywania czynności i stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych - stosownie do wniosku nr 2 wystąpienia pokontrolnego. §3 Zobowiązuję naczelnika Wydziału Inwestycji i Gospodarki Miejskiej oraz podległych mu pracowników do zachowania szczególnej staranności przy dokonywaniu wydatków majątkowych zgodnie z ich przeznaczeniem - stosownie do wniosku nr 3 wystąpienia pokontrolnego. §4 Zobowiązuję kierownika Referatu Kultury, Spraw Społecznych, Sportu i Promocji Miasta do dołożenia szczególnej staranności podczas przygotowywania dokumentacji związanej z udzieleniem dotacji na realizację zadań publicznych przez podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie - stosownie do wniosku nr 4 wystąpienia pokontrolnego. §5 Zobowiązuję naczelnika Wydziału Finansowego do wzmocnienia nadzoru nad podległymi pracownikami w zakresie: - prawidłowego przeprowadzania postępowań podatkowych w sprawie umarzania zaległości podatkowych zgodnie z ustawą Ordynacja podatkowa,
- dokonywania czynności sprawdzających składanych deklaracji podatkowych w trybie art. 272 ustawy Ordynacja podatkowa
poprzez stały monitoring oraz okresowe, doraźne kontrole - stosownie do wniosku nr 5 i 6 wystąpienia pokontrolnego. §6 Zobowiązuję naczelnika Wydziału Finansowego do opracowania w porozumieniu z naczelnikiem Wydziału Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Ładu Przestrzennego procedury w zakresie sporządzania i obiegu dokumentów dotyczących zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie obowiązku podatkowego (zawarcie umów dzierżawy, najmu, kupna i sprzedaży nieruchomości) - stosownie do wniosku nr 7 wystąpienia pokontrolnego. §7 Zobowiązuję naczelnika Wydziału Inwestycji i Gospodarki Miejskiej do prawidłowego przeprowadzania czynności związanych z oddaniem nieruchomości w najem (dzierżawę), w tym prawidłowego przygotowania umów najmu (dzierżawy) na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. a ustawy o samorządzie gminnym oraz do wzmocnienia nadzoru nad podległymi pracownikami w tym zakresie w formie stałego monitoringu oraz doraźnych kontroli - stosownie do wniosku nr 9 wystąpienia pokontrolnego. §8 Zobowiązuję naczelnika Wydziału Inwestycji i Gospodarki Miejskiej do podjęcia do końca listopada 2010 r. działań zmierzających do prawidłowego rozliczenia czynszu za II półrocze 2009 r. z najemcą budynku przy ul. Kolonia Piast 5 oraz do rozważenia możliwości zweryfikowania poniesionych przez najemcę kosztów w zamian za uiszczany czynsz w latach 2006-2008, mając na uwadze art. 50 ustawy o samorządzie gminnym - stosownie do wniosku nr 10 wystąpienia pokontrolnego. §9 Zobowiązuję naczelnika Wydziału Finansowego do dostosowania programu informatycznego w zakresie komputerowej ewidencji księgowej w sposób umożliwiający prawidłowe zamknięcie i otwarcie ksiąg rachunkowych zgodnie z zapisem art. 5 ust. 1 ustawy o rachunkowości - w porozumieniu z inspektorem ds. informatyki i bezpieczeństwa informacji - stosownie do wniosku nr 11 wystąpienia pokontrolnego. §10 Wykonanie niniejszego zarządzenia powierzam: - naczelnikowi Wydziału Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Ładu Przestrzennego,
- naczelnikowi Wydziału Finansowego,
- naczelnikowi Wydziału Inwestycji i Gospodarki Miejskiej,
- kierownikowi Referatu Kultury, Spraw Społecznych, Sportu i Promocji Miasta.
§11 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. Powrót do pozostałych zarządzeń
|