Biuletyn Informacji Publicznej
Miasto Lędziny
Miasto Lędziny
Plany i programy
Inwestycje zrealizowane
Inwestycje bieżące
Zarządzenia burmistrza
Decyzje, opinie...
Komunikaty, ogłoszenia...
Ogłoszenia wyborcze
Sprawozdania
Wyniki kontroli
Ochrona środowiska
Strona główna Gmina Urząd Miasta Praca Urzędu Informacje Urzędu Rada Miasta
Zarządzenia burmistrza

Zarządzenie nr 0050.140.2011 burmistrza miasta Lędziny z dnia 27.07.2011 w sprawie zmian w Regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta Lędziny

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. nr 142/2001 poz. 1591 z późn. zm.), zarządzam, co następuje:

§1

W Regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta w Lędzinach stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia burmistrza miasta nr 0151/657/09 z dnia 26.08.2009 r., po zmianie dokonanej zarządzeniem nr 0151/675/09 burmistrza miasta z dnia 30.09.2009 r., zarządzeniem nr 0151/735/10 burmistrza miasta z dnia 1.02.2010 r., zarządzeniem nr 0151/924/10 z dnia 7.12.2010 r., zarządzeniem nr 0050.65.2011 z dnia 29.03.2011 r. wprowadzam następujące zmiany.

§2

  1. W §17 Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Lędziny:
    1. ust. 14 otrzymuje następujące brzmienie: "Referat Kultury, Spraw Społecznych i Sportu" z oznaczeniem - BP,
    2. ust. 16 otrzymuje następujące brzmienie: "Referat ds. Funduszy Strukturalnych i Współpracy z Zagranicą" z oznaczeniem - BG,
    3. ust. 20 otrzymuje następujące brzmienie: "Doradca ds. Wojskowych, Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej" z oznaczeniem - BW,
    4. dodaje się ust. 26 w następującym brzmieniu: "Doradca ds. Promocji Miasta i Współpracy z Przedsiębiorcami" z oznaczeniem - BD.
  2. W §26 ust. 1:
    1. skreśla się pkt 9,
    2. pkt. 10-12 otrzymują numerację pkt. 9-11.
  3. W §27 ust. 1 dodaje się pkt 14 w następującym brzmieniu: "Organizowanie całokształtu prac związanych z wyborem ławników do sądów".

§3

Dotychczasowa treść §30 otrzymuje brzmienie:

"Referat Kultury, Spraw Społecznych i Sportu:

  1. w zakresie działalności kulturalnej:
    1. scalanie i wspieranie działań mających na celu rozpowszechnianie wszelkich przedsięwzięć kulturalnych na terenie miasta,
    2. opracowanie i przedstawianie burmistrzowi miasta Rocznego Miejskiego Programu Działalności Kulturalnej na podstawie rocznych planów działalności podstawowej MOK, MBP, stowarzyszeń, klubów i organizacji społecznych obejmującego kalendarz imprez kulturalnych gminy, organizatorów i źródła ich finansowania,
    3. pomoc finansowa i organizacyjna w zakresie imprez kulturalnych organizowanych w mieście przez stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe itp.,
    4. współpraca z wszystkimi podmiotami realizującymi działalność kulturalna na terenie miasta względem skuteczności promocji tych realizacji,
    5. reprezentowanie na zewnątrz miasta Lędziny wobec całego zakresu zagadnień działalności kulturalnej realizowanej w kraju i za granicą,
    6. nadzór nad przekazywaniem, wykorzystaniem i rozliczaniem dotacji budżetowych miasta dla jednostek kultury i stowarzyszeń,
  2. w zakresie spraw społecznych:
    1. prowadzenie dokumentacji finansowo-decyzyjnej dotyczącej:
      • dofinansowania kształcenia pracowników młodocianych,
      • stypendiów sportowych,
      • innych świadczeń socjalnych na rzecz mieszkańców miasta,
    2. opracowanie Rocznego Programu Współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz prowadzenie dokumentacji konkursowej i finansowo-rozliczeniowej środków pożytku publicznego,
    3. stała współpraca z MOPS Lędziny względem wszystkich form pomocy dla mieszkańców miasta,
    4. obsługa porozumień, dotacji, rozliczeń z ośrodkami rehabilitacji dzieci, ośrodkami zdrowia, szpitalem wojewódzkim, stowarzyszeniami osób niepełnosprawnych, itp. (korespondencja),
    5. prowadzenie rejestru spraw i dokumentacji realizacyjnej bezpośredniej pomocy burmistrza miasta dla mieszkańców,
  3. w zakresie działalności sportowo-rekreacyjnej:
    1. prowadzenie działań w zakresie propagowania kultury fizycznej w mieście,
    2. opracowanie rocznego planu działalności podstawowej obejmującego kalendarz imprez sportowo-rekreacyjnych w mieście,
    3. planowanie i pomoc administracyjna w zakresie realizacji zadań inwestycyjnych sportu i rekreacji,
    4. pomoc programowa, organizacyjna dla całości imprez sportowo-rekreacyjnych organizowanych w mieście przez jednostki miejskie, stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe, itp.,
    5. ścisła współpraca z placówkami szkolnymi, organizacjami związkowymi, klubami, stowarzyszeniami, podmiotami gospodarczymi miasta wobec ich poczynań sportowych, rekreacyjnych, turystycznych i wypoczynkowych,
    6. prowadzenie działań związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenach Ośrodka Rekreacyjnego "Zalew",
  4. w zakresie działalności urzędowo-administracyjnej:
    1. rejestrowanie i wydawanie jednorazowych dokumentów dotyczących: zgromadzeń, manifestacji, korowodów itp.,
    2. obsługa należności finansowych imprez kulturalnych i sportowo-rekreacyjnych organizowanych przez miasto,
    3. sporządzanie miejskich planów finansowo-budżetowych dotyczących zadań z zakresu sportu i rekreacji,
    4. sporządzenie całościowych analiz i sprawozdawczości statystycznej dotyczącej kultury, sportu i rekreacji w mieście,
    5. nadzór merytoryczny i organizacyjny nad wszystkimi wydawnictwami Urzędu Miasta,
    6. wydawanie decyzji dotyczących organizacji imprez masowych, zbiórek publicznych,
    7. obsługa finansowo-księgowa (naliczanie odsetek od spłat) pożyczek lub stypendiów na cele kształcenia,
    8. pomoc finansowa i organizacyjna w zakresie imprez kulturalnych organizowanych w mieście przez stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe, itp.,
    9. współpraca z wszystkimi podmiotami realizującymi działalność kulturalną na terenie miasta względem skuteczności promocji tych realizacji.".

§4

Dotychczasowa treść §32 otrzymuje brzmienie:

"Do zakresu działania Referatu ds. Funduszy Strukturalnych i Współpracy z Zagranicą należy w szczególności :

  1. w zakresie funduszy strukturalnych i współpracy z zagranicą:
    1. rozpoznanie możliwości finansowania przedsięwzięć miejskich przez programy pomocowe dla samorządów oraz inne formy finansowania na zasadach preferencyjnych,
    2. bieżąca analiza informacji na temat możliwości współpracy międzynarodowej i pozyskiwania środków ze struktur europejskich,
    3. gromadzenie, aktualizacja oraz przekazywanie zainteresowanym podmiotom informacji o programach pomocowych,
    4. pozyskiwanie i zarządzanie informacją o zewnętrznych źródłach finansowania dla przedsięwzięć inwestycyjnych i nieinwestycyjnych,
    5. współpraca z merytorycznymi wydziałami Urzędu Miasta przy opracowaniu wniosków o dofinansowanie projektów inwestycyjnych ze środków zewnętrznych,
    6. opracowywanie wniosków w celu pozyskania zewnętrznych źródeł finansowania działań inwestycyjnych i nieinwestycyjnych,
    7. aplikowanie o dofinansowanie projektów nieinwestycyjnych w ramach lokalnych partnerstw i inicjatyw,
    8. współpraca z instytucjami zarządzającymi i wdrażającymi programy finansowane z funduszy krajowych i europejskich,
    9. współpraca z organizacjami pozarządowymi, związkami międzygminnymi w zakresie wykorzystania programów pomocowych do realizacji zadań miasta,
    10. prowadzenie spraw związanych ze współpracą miasta z zagranicą,
    11. pozyskiwanie nowych partnerów zagranicznych do realizacji wspólnych projektów,
    12. podejmowanie działań z zakresu podnoszenia jakości funkcjonowania i usprawnienia organizacji Urzędu (realizacja systemu zarządzania jakością),
    13. tworzenie i aktualizacja programów rozwoju miasta.".

§5

Dotychczasowa treść §35 otrzymuje brzmienie:

"Do zadań Doradcy ds. Wojskowych, Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej należy:

  1. prowadzenie spraw w zakresie spraw wojskowych:
    1. planowanie i nakładanie świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz obronności,
    2. opracowanie i aktualizacja planów osiągania gotowości obronnej czasu "P" i "W" na terenie gminy,
    3. opracowanie dokumentacji oraz uruchamianie "stałego dyżuru" Urzędu Miasta,
    4. zapewnienie właściwego obiegu pism niejawnych,
    5. opracowanie dokumentacji planistycznej "Akcji Kurierskiej" i Stanowiska Kierowania Urzędu Miasta,
    6. doręczanie kart powołania na ćwiczenia wojskowe oraz do czynnej służby wojskowej w czasie wojny,
    7. wykonywanie zadań terenowego organu obrony cywilnej w zakresie określonym przez burmistrza,
    8. prowadzenie rejestracji przedpoborowych,
    9. udział w przygotowaniu o przeprowadzeniu poboru,
    10. współdziałanie z Wydziałem Spraw Obywatelskich i Administracji w zakresie prowadzenia aktualizacji rejestru przedpoborowych,
    11. współpraca z organami wojskowymi oraz innymi podmiotami zobowiązanymi do realizacji powyższych działań,
  2. prowadzenie spraw z zakresu obrony cywilnej:
    1. opracowanie projektu działań dotyczących "Kryzysowego Systemu Ochrony Ludności" oraz gotowości ratowniczej na terenie gminy, a w szczególności:
      1. opracowuje zadania i obowiązki w odniesieniu do wszystkich instytucji i podmiotów gospodarczych znajdujących się na terenie gminy w ww. zakresie,
      2. realizuje zadania planistyczne i wykonawcze systemu określone jako cztery etapy:
        • zapobieganie klęskom i zdarzeniom,
        • przygotowanie zespołów do akcji,
        • reagowanie podczas wydarzeń,
        • odbudowa po klęskach,
      3. współpracuje z organami powiatu zajmującymi się systemem ochrony ludności w zakresie utrzymania w gotowości odpowiedniej ilości sił i środków ratowniczych w trybie świadczeń rzeczowych i osobistych,
      4. współpracuje z Sztabem Zarządzania Kryzysowego, Komendą Straży Pożarnej, Strażą Miejską, Policją, służbą zdrowia, technicznymi służbami miejskimi, formacjami ratowniczymi w mieście - w tym KWK "Ziemowit",
      5. opracowuje system ostrzegania i alarmowania ludności o wszelkich zagrożeniach,
      6. nadzoruje realizację zadań przez zakłady pracy zlokalizowane na terenie gminy,
      7. analizuje zdarzenia i sytuacje pod kątem możliwości występowania zagrożeń,
      8. nakłada świadczenia na rzecz kierownictwa urzędu,
      9. zabezpiecza formacje w sprzęt i materiały,
      10. planuje ćwiczenia oraz szkolenia, sprawdzające funkcjonowanie formacji na terenie gminy,
      11. przygotowuje dokumentację do ewakuacji ludności i dobytku z terenów zagrożonych,
      12. przygotowuje budowle ochronne i urządzenia specjalne,
      13. planuje i realizuje środki finansowe na zadania obronne ludności,
    2. współpracuje z organami wojskowymi oraz innymi podmiotami zobowiązanymi do realizacji powyższych zadań.".

§6

Wprowadza się §39a o następującym brzmieniu:

"Do zadań Doradcy ds. Promocji Miasta i Współpracy z Przedsiębiorcami należy:

  1. w zakresie promocji miasta:
    1. prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej ,w tym organizowanie szkoleń i konferencji w zakresie promocji miasta,
    2. prowadzenie spraw związanych z promocją miasta,
    3. inicjowanie działań służących rozwojowi miasta poprzez nawiązywanie kontaktów z zagranicą,
    4. realizacja na poziomie miasta zadań w zakresie integracji z Unią Europejską,
    5. współtworzenie strategii, programów rozwoju miasta,
    6. bieżący przegląd informacji w sieci internetowej dotyczących zagadnień promocji, sposobu jej realizacji i współpracy z innymi podmiotami w kraju i zagranicą w tym względzie,
    7. organizacja i udział w wystawach, targach i konferencjach dot. promocji i rozwoju miasta,
    8. opracowywanie i wydawanie materiałów reklamowych i promujących miasto,
    9. nadzór nad przygotowaniem, drukiem i kolportażem samorządowej gazety lędzińskiej,
  2. w zakresie współpracy z przedsiębiorcami:
    1. współpraca w ustalaniu kierunków rozwoju gospodarczego miasta,
    2. monitorowanie wybranych zjawisk gospodarczych,
    3. wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP),
    4. opracowywanie i wdrażanie założeń polityki gospodarczej miasta w odniesieniu do sektora MŚP (w ramach przyjętej strategii rozwoju miasta),
    5. współpraca z organizacjami i instytucjami gospodarczymi lokalnymi, regionalnymi, krajowymi i zagranicznymi,
    6. współpraca w przedmiocie swojego działania z odpowiednimi komórkami w jednostkach organizacyjnych,
    7. współorganizowanie szkoleń, seminariów i konferencji dla przedsiębiorców,
    8. gromadzenie, opracowywanie i udostępnianie informacji dotyczących:
      1. rozpoczętych i planowanych inwestycji w mieście,
      2. warunków realizowania inwestycji,
      3. sytuacji społeczno-ekonomicznej Lędzin,
      4. potencjału ludzkiego Lędzin,
      5. atrakcyjności inwestycyjnej miasta,
      6. kapitału zagranicznego,
      7. instytucji okołobiznesowych, finansowych i banków,
    9. utrzymywanie stałych kontaktów z przedsiębiorcami,
    10. umożliwianie kontaktów pomiędzy lędzińskimi a zagranicznymi przedsiębiorcami,
    11. gromadzenie informacji o odbywających się w Polsce i za granicą imprezach targowych i wystawienniczych, dofinansowanych przez Ministerstwo Pracy Gospodarki i Polityki Społecznej oraz uczestnictwo wraz z przedsiębiorcami w zagranicznych targach i imprezach wystawienniczych,
    12. informowanie podmiotów gospodarczych o źródłach finansowania inwestycji i programach pomocowych oraz instytucjach udzielających wsparcia w procesie aplikowania o środki zewnętrzne.".

§7

Dokonać zmian w strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta Lędziny stanowiącej załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego i ustalić jej nowe brzmienie określone w załączniku nr 1 do nin. zarządzenia.

§8

Pozostałe postanowienia regulaminu nie ulegają zmianie.

§9

Wykonanie zarządzenia powierza się sekretarzowi miasta.

§10

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia 1.08.2011 r.

Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 0050.140.2011

Załącznik można pobrać bezpośrednio ze strony w formacie Format PDF PDF (218 KB).

Powrót do pozostałych zarządzeń

 

Osoba odpowiedzialna za treść strony: Renata Kowalska, Urząd Miasta Lędziny, ul. Lędzińska 55, pok. nr 110, 43-143 Lędziny, tel.: (32) 216 65 11 do 13 w. 112, e-mail: r.kowalska@ledziny.pl
Biuletyn redaguje: Anna Czap-Imiela, ZiP Soft s.c., tel./fax: (32) 238 34 90, e-mail: ledziny.bip@zipsoft.com.pl
Data wytworzenia: 2011.07.27
Data udostępnienia: 2011.08.30 16:43:32
Liczba odwiedzin strony: 1052 (ostatnie odwiedziny 2024.06.25 02:21:01)

Rejestr zmian strony    Redakcja biuletynu    Instrukcja obsługi    Informacje nieudostępniane 
e-mail: E-mail
Strona główna ] [ Gmina ] [ Urząd Miasta ] [ Praca Urzędu ] [ Informacje Urzędu ] [ Rada Miasta ]
Copyright © 2003-2015 Urząd Miasta Lędziny