Biuletyn Informacji Publicznej
Miasto Lędziny
Miasto Lędziny
Regulamin pracy Urzędu
ISO w Urzędzie
Załatwianie spraw
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Stan obsługi spraw
Opłaty, czynsze i podatki
Archiwa Urzędu
Procedury prawne
Przetargi
Zamówienia publiczne
Konkursy
Konsultacje
Strona główna Gmina Urząd Miasta Praca Urzędu Informacje Urzędu Rada Miasta
Załatwianie spraw
 Strona archiwalna z dnia 2004.01.03 00:52:08 powrót do aktualnej strony
 

Rejestracja urodzeń

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami).
  2. Ustawa z dnia 29.09.1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r. nr 36, poz. 180 z późniejszymi zmianami).
  3. Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 9.09.2000 r. (Dz. U. z 2000 r. nr 86, poz. 960 z późniejszymi zmianami).

Wymagane dokumenty

  1. Zgłoszenie urodzenia dziecka.
  2. Gdy rodzice są małżeństwem - dowody osobiste obojga rodziców oraz odpis skrócony aktu małżeństwa (gdy akt małżeństwa został sporządzony poza USC w Lędzinach).
  3. Gdy matka jest panną - dowód osobisty oraz odpis skrócony aktu urodzenia (gdy akt urodzenia został sporządzony poza USC w Lędzinach).
  4. Gdy matka jest rozwiedziona - dowód osobisty oraz aktualny odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie (gdy akt małżeństwa został sporządzony poza USC w Lędzinach).
  5. Gdy matka jest wdową - dowód osobisty oraz aktualny odpis skrócony aktu zgonu małżonka (gdy akt zgonu został sporządzony poza USC w Lędzinach).

Opłaty

Od wniosku o wydanie trzech bezpłatnych odpisów skróconych aktu urodzenia - 5,00 zł.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Stanu Cywilnego

parter, pokój nr 07, tel. (32) 216 65 11 do 13, w. 18

e-mail: usc@ledziny.pl

Jednostka obsługująca

Urząd Stanu Cywilnego

parter, pokój nr 07, tel. (32) 216 65 11 do 13, w. 18

e-mail: usc@ledziny.pl

Godziny urzędowania

poniedziałek: od 900 do 1700

wtorek: od 800 do 1500

środa: od 800 do 1500

piątek: od 800 do 1500

Sposób załatwienia sprawy

Sporządzenie aktu urodzenia.

Termin załatwienia sprawy

Bezzwłocznie.

Sposób przekazania informacji o sprawie

Wydanie 3 bezpłatnych odpisów skróconych aktu urodzenia bezpośrednio po sporządzeniu aktu urodzenia w USC. W przypadku decyzji o odmowie dokonania rejestracji - doręczenie przez pocztę za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Tryb odwoławczy

Odmowa dokonania rejestracji urodzenia następuje w formie decyzji administracyjnej, od której przysługuje odwołanie. Odwołanie wnosi się do wojewody śląskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Pozostałe informacje

  1. Urząd Stanu Cywilnego w Lędzinach, zgodnie z właściwością miejscową, rejestruje dzieci urodzone na terenie gminy Lędziny.
  2. Urodzenie dziecka należy zgłosić w ciągu 14 dni od dnia urodzenia, jeżeli dziecko urodziło się martwe - w ciągu 3 dni.
  3. Do zgłoszenia urodzenia dziecka są obowiązani w kolejności:
    1. ojciec dziecka,
    2. lekarz lub położna albo inna osoba obecna przy porodzie,
    3. matka, jeżeli jej stan zdrowia na to pozwala.
  4. Jeżeli urodzenie dziecka nastąpiło w szpitalu lub innym zakładzie, do zgłoszenia urodzenia jest obowiązany szpital lub zakład.

Powrót do pozostałych spraw

 

Osoba odpowiedzialna za treść strony: Renata Ścierska, Urząd Miasta Lędziny, ul. Lędzińska 55, pok. nr 07, 43-143 Lędziny, tel.: (32) 216 65 11 do 13 w. 18, e-mail: usc@ledziny.pl
Biuletyn redaguje: Anna Czap-Imiela, ZiP Soft s.c., tel./fax: (32) 238 34 90, e-mail: ledziny.bip@zipsoft.com.pl
Data wytworzenia: 2004.01.02
Data udostępnienia: 2004.01.03 00:52:08

Rejestr zmian strony    Redakcja biuletynu    Instrukcja obsługi    Informacje nieudostępniane 
e-mail: E-mail
Strona główna ] [ Gmina ] [ Urząd Miasta ] [ Praca Urzędu ] [ Informacje Urzędu ] [ Rada Miasta ]
Copyright © 2003-2015 Urząd Miasta Lędziny