Biuletyn Informacji Publicznej
Miasto Lędziny
Miasto Lędziny
Regulamin pracy Urzędu
ISO w Urzędzie
Załatwianie spraw
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Stan obsługi spraw
Opłaty, czynsze i podatki
Archiwa Urzędu
Procedury prawne
Przetargi
Zamówienia publiczne
Konkursy
Konsultacje
Strona główna Gmina Urząd Miasta Praca Urzędu Informacje Urzędu Rada Miasta
Załatwianie spraw
 Strona archiwalna z dnia 2011.11.02 18:58:18 powrót do aktualnej strony
 

Rejestracja urodzeń

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 29.09.1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2011 r. nr 212, poz. 1264).

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek.
  2. Pisemne zgłoszenie urodzenia dziecka wystawione przez lekarza, położną lub zakład opieki zdrowotnej.
  3. Gdy rodzice są małżeństwem - dowody osobiste rodziców dziecka oraz odpis skrócony aktu małżeństwa (jeśli akt małżeństwa został sporządzony poza USC w Lędzinach).
  4. Gdy matka jest panną - dowód osobisty matki dziecka oraz odpis skrócony jej aktu urodzenia (jeśli akt urodzenia został sporządzony poza USC w Lędzinach).
  5. Gdy matka jest rozwiedziona - dowód osobisty matki dziecka oraz odpis skrócony jej aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie (jeśli akt małżeństwa został sporządzony poza USC w Lędzinach).
  6. Gdy matka jest wdową - dowód osobisty matki dziecka oraz odpis skrócony aktu zgonu jej męża (jeśli akt zgonu został sporządzony poza USC w Lędzinach).
  7. Gdy matka jest w separacji - dowód osobisty matki dziecka oraz odpis skrócony jej aktu małżeństwa z adnotacją o separacji (jeśli akt małżeństwa został sporządzony poza USC w Lędzinach).

Opłaty

Nie podlega opłacie.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Stanu Cywilnego

parter, pokój nr 07, tel. (32) 216 65 11 do 13, w. 118

e-mail: usc@ledziny.pl

Jednostka obsługująca

Urząd Stanu Cywilnego

parter, pokój nr 07, tel. (32) 216 65 11 do 13, w. 118

e-mail: usc@ledziny.pl

Godziny urzędowania

poniedziałek od 730 do 1630

od wtorku do czwartku od 730 do 1530

piątek od 730 do 1430

Sposób załatwienia sprawy

Sporządzenie aktu urodzenia.

Termin załatwienia sprawy

Bezzwłocznie.

Sposób przekazania informacji o sprawie

Wydanie 3 bezpłatnych odpisów skróconych aktu urodzenia bezpośrednio po sporządzeniu aktu urodzenia w USC.

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.

Pozostałe informacje

  1. Urząd Stanu Cywilnego w Lędzinach, zgodnie z właściwością miejscową, rejestruje dzieci urodzone na terenie gminy Lędziny.
  2. Urodzenie dziecka należy zgłosić w terminie 14 dni od dnia urodzenia. Jeżeli dziecko urodziło się martwe - w terminie 3 dni.
  3. Do zgłoszenia urodzenia dziecka są obowiązani w kolejności:
    1. ojciec dziecka albo matka, jeżeli jej stan zdrowia na to pozwala, albo inna osoba obecna przy porodzie,
    2. lekarz lub położna.
  4. Akt urodzenia sporządza się na podstawie pisemnego zgłoszenia urodzenia dziecka.

Powrót do pozostałych spraw

 

Osoba odpowiedzialna za treść strony: Renata Ścierska, Urząd Miasta Lędziny, ul. Lędzińska 55, pok. nr 07, 43-143 Lędziny, tel.: (32) 216 65 11 do 13 w. 118, e-mail: usc@ledziny.pl
Biuletyn redaguje: Anna Czap-Imiela, ZiP Soft s.c., tel./fax: (32) 238 34 90, e-mail: ledziny.bip@zipsoft.com.pl
Data wytworzenia: 2011.11.02
Data udostępnienia: 2011.11.02 18:58:18

Rejestr zmian strony    Redakcja biuletynu    Instrukcja obsługi    Informacje nieudostępniane 
e-mail: E-mail
Strona główna ] [ Gmina ] [ Urząd Miasta ] [ Praca Urzędu ] [ Informacje Urzędu ] [ Rada Miasta ]
Copyright © 2003-2015 Urząd Miasta Lędziny