 |
Zameldowanie na pobyt stały Podstawa prawna - Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity Dz. U. nr 87, poz. 960 z 2001 roku z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 roku w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. nr 236, poz. 1999 z 2002 roku).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 sierpnia 1992 roku w sprawie zasad, zakresu i trybu spełniania wojskowego obowiązku meldunkowego oraz uzyskiwania zezwolenia na wyjazd i pobyt za granicę, a także organów właściwych w tych sprawach (Dz. U. nr 68 poz. 344 z 1992 roku).
- Ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania a administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2000 r. nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 9 września 2000 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. nr 86, poz. 960 z późn. zm.).
Wymagane dokumenty - Wypełniony druk zgłoszenia pobytu stałego
PDF (66 KB). - Zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego (zaświadczenie nie jest wymagane w przypadku osób dokonujących przemeldowania na terenie gminy Lędziny).
- Do wglądu dowód osobisty osoby meldującej się.
- Odpis skrócony aktu urodzenia (w przypadku zameldowania osoby niepełnoletniej).
- Książeczka wojskowa lub potwierdzenie pierwszej rejestracji w przypadku:
- mężczyzn począwszy od 1 stycznia roku, w którym kończą 19 lat, do dnia 31 grudnia roku, w którym kończą 50 lat, a posiadających stopnie wojskowe chorążych lub oficerów - 60 lat,
- kobiet przeniesionych do rezerwy, począwszy od następnego dnia po dniu przeniesienia do rezerwy do dnia 31 grudnia roku, w którym kończą 40 lat, a posiadające stopień chorążych lub oficerów - 50 lat.
Uwaga! Czynności zameldowania można dokonać w obecności wynajmującego, najemcy, właściciela lokalu lub osoby, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu. Ponadto organ meldunkowy może żądać okazania dokumentu, z którego wynika tytuł prawny do lokalu (np. najem, własność lokalu) celem stwierdzenia, że osoba uprawniona dokonała potwierdzenia faktu pobytu osoby meldującej się. Opłaty Nie podlega opłacie. Miejsce złożenia dokumentów Wydział Spraw Obywatelskich i Administracji parter, pokój nr 06, tel. (32) 216 65 11 do 13, w. 124, 160 e-mail: administracja@ledziny.pl Jednostka obsługująca Wydział Spraw Obywatelskich i Administracji parter, pokój nr 06, tel. (32) 216 65 11 do 13, w. 124, 160 e-mail: administracja@ledziny.pl Godziny urzędowania poniedziałek od 730 do 1700 od wtorku do czwartku od 730 do 1530 piątek od 730 do 1400 Sposób załatwienia sprawy - Wprowadzenie danych o stałym zameldowaniu do kartoteki osobowej mieszkańca.
- Wydanie potwierdzenia o zameldowaniu na pobyt stały (ważne przez okres 2 miesięcy od daty wystawienia).
Uwaga! W przypadku gdy dane zgłoszone przez osobę zainteresowaną dokonaniem zameldowania budzą wątpliwości, organ wszczyna postępowanie i wydaje decyzję o zameldowaniu osoby, jeżeli faktycznie w lokalu zamieszkuje. Termin załatwienia sprawy Bezzwłocznie. Sposób przekazania informacji o sprawie Odbiór potwierdzenia o zameldowaniu po dopełnieniu obowiązku meldunkowego. W przypadku wydania decyzji o zameldowaniu doręczenie za pośrednictwem poczty za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Tryb odwoławczy Na decyzję o zameldowaniu przysługuje odwołanie do wojewody śląskiego za pośrednictwem organu, który decyzję wydał w terminie 14 dni od jej doręczenia stronie. Pozostałe informacje - Jeżeli osoba podlegająca obowiązkowi wojskowemu posiada kartę mobilizacyjną, przed dokonaniem zameldowania jest obowiązana zgłosić zmianę adresu w Wojskowej Komendzie Uzupełnień.
- Do zameldowania nie jest wymagane osobiste zgłoszenie się.
- W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się czynności zgłoszenia danych może dokonać członek rodziny, opiekun ustawowy lub faktyczny albo inna osoba.
- Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczna opiekę.
- Zameldowanie noworodka na pobyt stały dokonuje z urzędu właściwy organ gminy w miejscu pobytu stałego matki lub tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa albo w miejscu wskazanym przez sad opiekuńczy, na podstawie odpisu skróconego aktu urodzenia, przekazanego przez urząd stanu cywilnego, który sporządził ten akt, bez konieczności wypełnienia formularza "zgłoszenie pobytu stałego".
|