|
Wydanie zezwolenia na przeprowadzenie zbiórki publicznej Podstawa prawna - Ustawa z dnia 15.03.1933 r. o zbiórkach publicznych (Dz. U. nr 22, poz. 162 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 listopada 2003 r. w sprawie sposobów przeprowadzania zbiórek publicznych oraz zakresu kontroli nad tymi zbiórkami (Dz. U. z 2003 r. nr 199, poz. 1947).
- Ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2000 r. nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 9 września 2000 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. nr 86, poz. 960 z późn. zm.).
Wymagane dokumenty - Wypełniony wniosek DOC (24 KB), PDF (21 KB).
- Plan organizacyjny zbiórki zawierający:
- termin, teren oraz sposób przeprowadzenia zbiórki,
- ilość osób, które instytucja zamierza zatrudnić przy urządzaniu i przeprowadzaniu zbiórki z wyszczególnieniem, czy mają to być członkowie tej instytucji, instytucje o celach pokrewnych czy też osoby imiennie zaproszone,
- sumy przewidywanych kosztów, które pociągnie za sobą urządzenie i przeprowadzenie zbiórki z dokładnym wymieniem rodzaju i wysokości poszczególnych wydatków.
- Odpis (kserokopia) aktualnego statutu lub aktu organizacyjnego wnioskodawcy oraz do wglądu oryginał tego dokumentu.
- Aktualny odpis z właściwego rejestru.
- Pisemna zgoda zarządcy budynku lub terenu, jeżeli zbiórka ma odbywać się w budynku albo na terenie zamkniętym.
Uwaga! W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w ciągu 7 dni. Nieuzupełnienie brakujących dokumentów w określonym terminie będzie skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpoznania. Opłaty Za wydanie zezwolenia - 82,00 zł. Miejsce złożenia dokumentów Sekretariat Burmistrza Miasta I piętro, pokój nr 112, tel. (32) 216 65 11 do 13, w. 122 e-mail: kancelaria@ledziny.pl Jednostka obsługująca Referat Komunikacji Społecznej, Promocji, Kultury, Sportu i Współpracy ul. Lędzińska 55, II piętro, pokój nr 202, tel. (32) 216 65 11 do 13, w. 134 e-mail: promocja@ledziny.pl Godziny urzędowania poniedziałek od 730 do 1700 od wtorku do czwartku od 730 do 1530 piątek od 730 do 1400 Sposób załatwienia sprawy Pozwolenie na przeprowadzenie zbiórki wydaje się w formie decyzji administracyjnej. Termin załatwienia sprawy 14 dni od daty złożenia wniosku, przy czym do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie zawiadamia się stronę postępowania, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy. Sposób przekazania informacji o sprawie Odbiór decyzji w Referacie Komunikacji Społecznej, Promocji, Kultury, Sportu i Współpracy w terminie wcześniej uzgodnionym lub przesłanie pocztą za potwierdzeniem odbioru. Tryb odwoławczy Od decyzji burmistrza służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem burmistrza miasta w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie składa się w Sekretariacie Burmistrza Miasta (opłata za odwołanie wynosi 5,00 zł i za każdy załącznik 0,50 zł). Pozostałe informacje - Pozwolenie na zbiórkę publiczną może być udzielone tylko wówczas, gdy cel zbiórki nie jest sprzeczny z prawem oraz ze stanowiska interesu publicznego jest godny poparcia. Za takie cele uważa się przede wszystkim cele: religijne, państwowe, oświatowe, zdrowotne, kulturalno-społeczne i społeczno-opiekuńcze.
- Pozwolenie na zbiórkę publiczną może być udzielone jedynie stowarzyszeniom i organizacjom, posiadającym osobowość prawną albo komitetom, organizowanym dla przeprowadzenia określonego celu.
- Cel zbiórki winien być zgodny ze statutem stowarzyszenia lub organizacji bądź z aktem organizacyjnym komitetu.
- Instytucja urządzająca zbiórkę publiczną obowiązana jest założyć rejestr dla przebiegu akcji zbiórkowej oraz jej wyników. Rejestr należy przechowywać w ciągu sześć miesięcy od dnia ukończenia zbiórki.
|