|
Zgłoszenie informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska Podstawa prawna - Ustawa z dnia 27.04.2001 r. - Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2008 r. nr 25, poz. 150 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 13.12.2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. nr 8 poz. 31).
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 24.06.2002 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania substancji stwarzających szczególne zagrożenia dla środowiska oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane substancje stwarzające szczególne zagrożenie dla środowiska (Dz. U. nr 96, poz. 860).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. nr 225 poz. 1635 z późn. zm.).
Wymagane dokumenty W zależności od rodzaju substancji: - Informacja o wyrobach zawierających azbest ( DOC (43 KB), PDF (63 KB)).
- Informacja o wykorzystywanych PCB dla osób fizycznych niebędących przedsiębiorcami ( DOC (29 KB), PDF (64 KB)).
Opłaty Nie podlega opłacie. Miejsce złożenia dokumentów Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Szkód Górniczych ul. Lędzińska 55, II piętro, pokój nr 201, tel. (32) 216 65 11 do 13, w. 127 e-mail: rolnictwo@ledziny.pl Jednostka obsługująca Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Szkód Górniczych ul. Lędzińska 55, II piętro, pokój nr 201, tel. (32) 216 65 11 do 13, w. 127 e-mail: rolnictwo@ledziny.pl Godziny urzędowania poniedziałek od 730 do 1700 od wtorku do czwartku od 730 do 1530 piątek od 730 do 1400 Sposób załatwienia sprawy - Przyjęcie zgłoszenia.
- Wprowadzenie zgłoszenia do bazy danych.
- Wydanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.
Termin załatwienia sprawy W momencie zgłoszenia. Sposób przekazania informacji o sprawie Wydanie potwierdzenia bezpośrednio po wprowadzeniu zgłoszenia do bazy danych. Tryb odwoławczy Nie przysługuje. Pozostałe informacje - Informację o wyrobach zawierających azbest sporządza się w dwóch egzemplarzach:
- jeden egzemplarz przedkłada się w formie pisemnej burmistrzowi miasta;
- drugi egzemplarz przechowuje się przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.
- Informacje z formularza zostaną wprowadzone do ogólnopolskiej bazy o substancjach stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska.
|