 |
Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu Podstawa prawna - Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 267).
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 388).
Wymagane dokumenty - Wniosek o wydanie zaświadczenia
PDF (65 KB). - Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
- Dowód osobisty lub inny dokument stwierdzający tożsamości (do wglądu). W sytuacji składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem weryfikowanym kwalifikowanym certyfikatem (za pośrednictwem PeUP), dostarczenie dokumentu tożsamości do wglądu nie jest wymagane.
Opłaty - Za wydanie zaświadczenia - 17,00 zł.
- Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
- Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu przelewem - Bank Spółdzielczy o/Tychy 96 8435 0004 0000 0000 6233 0006, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
Miejsce złożenia dokumentów Wydział Spraw Obywatelskich i Administracji parter, pokój nr 06, tel. (32) 216 65 11 do 13, w. 124, 160 e-mail: administracja@ledziny.pl Jednostka obsługująca Wydział Spraw Obywatelskich i Administracji parter, pokój nr 06, tel. (32) 216 65 11 do 13, w. 124, 160 e-mail: administracja@ledziny.pl Godziny urzędowania poniedziałek od 730 do 1700 od wtorku do czwartku od 730 do 1530 piątek od 730 do 1400 Sposób załatwienia sprawy Wydanie zaświadczenia lub postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia. Termin załatwienia sprawy Do 7 dni. Sposób przekazania informacji o sprawie - Dokument może być odebrany przez wnioskodawcę:
- drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową PeUP,
- poprzez pocztę tradycyjną, jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia został złożony osobiście i nastąpiła weryfikacja wnioskodawcy przez pracownika organu,
- osobiście w siedzibie urzędu.
- W przypadku przesłania wniosku pocztą tradycyjną po odbiór zaświadczenia należy zgłosić się osobiście z dokumentem stwierdzającym tożsamość.
- O formie odbioru decyduje wnioskodawca w formularzu wniosku.
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście - Wydział Spraw Obywatelskich i Administracji, parter, pokój 06.
- Informacje można uzyskać również telefonicznie - tel. (32) 216 65 11 do 13 wew. 124.
Tryb odwoławczy - Zażalenie na postanowienie wnosi się do wojewody w terminie 7 dni od dnia otrzymania rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu do którego został złożony wniosek. Zażalenie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
- przy pomocy formularza elektronicznego "Zażalenie" dostępnego w dziale "Inne" poprzez skrzynkę kontaktową PeUP,
- pisemnie pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym),
- bezpośrednio w siedzibie urzędu.
- O zachowaniu terminu decyduje data nadania zażalenia.
- Wniesienie zażalenia jest wolne od opłat.
Pozostałe informacje - Na pisemny wniosek zainteresowanej osoby, urząd gminy (miasta) wydaje zaświadczenie z akt meldunkowych dotyczących tej osoby.
- Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP - o ile wnioskodawca posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub podpis elektroniczny złożony z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP,
- przesłać pocztą tradycyjną - nie dotyczy wnioskodawców będących osobą fizyczną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym),
- złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
- W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
- W celu skorzystania z elektronicznej drogi wymiany dokumentów należy posiadać założoną skrzynkę kontaktową i być zalogowanym. Zaleca się następującą kolejność działań w celu wysłania dokumentów drogą elektroniczną:
- wykonaj logowanie oraz wypełnij formularz (ikonka - Edytuj dokument),
- spakuj dokumenty tworząc tzw. e-paczkę, zawierającą formularz wraz z załącznikami (przycisk - Spakuj zaznaczone),
- podpisz spakowane dokumenty kluczem z certyfikatem kwalifikowanym lub Profilem Zaufanym ePUAP (ikonka - Podpisz paczkę),
- wyślij dokumenty (e-paczkę) do urzędu drogą elektroniczną (ikonka - Wyślij paczkę).
- Formularz w formacie pdf można wykorzystać w przypadku wybrania tradycyjnego sposobu załatwiania sprawy w poniższy sposób:
- wydrukuj blankiet formularza, wypełnij ręcznie, podpisz i złóż bezpośrednio w urzędzie,
- wydrukuj blankiet formularza, wypełnij ręcznie, podpisz i prześlij pocztą tradycyjną listem poleconym.
- Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
- pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego "Skarga" lub "Wniosek" dostępnego w dziale "Inne", poprzez skrzynkę kontaktową PeUP,
- pisemnie pocztą tradycyjną,
- pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy,
- ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
- Skargi i wnioski są wolne od opłat.
|