 |
Zgłoszenie wyjazdu poza granicę Rzeczypospolitej Polskiej na okres dłuższy niż 6 miesięcy i zgłoszenie powrotu spoza granicy Podstawa prawna Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 388). Wymagane dokumenty - Wypełniony formularz zgłoszenia.
- Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu). W sytuacji składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem weryfikowanym kwalifikowanym certyfikatem lub podpisem elektronicznym złożonym z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP (za pośrednictwem PeUP), dostarczenie dokumentu tożsamości do wglądu nie jest wymagane.
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Opłaty - Zgłoszenie jest wolne od opłat.
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17,00 zł. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
- Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania pełnomocnictwa.
- Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
Miejsce złożenia dokumentów Wydział Spraw Obywatelskich i Administracji parter, pokój nr 06, tel. (32) 216 65 11 do 13, w. 124, 160 e-mail: administracja@ledziny.pl Jednostka obsługująca Wydział Spraw Obywatelskich i Administracji parter, pokój nr 06, tel. (32) 216 65 11 do 13, w. 124, 160 e-mail: administracja@ledziny.pl Godziny urzędowania poniedziałek od 730 do 1700 od wtorku do czwartku od 730 do 1530 piątek od 730 do 1400 Sposób załatwienia sprawy Sprawę kończy przyjęcie zgłoszenia, a jeżeli zgłaszający wystąpił o wydanie zaświadczenia - wydanie zaświadczenia. Termin załatwienia sprawy Bezzwłocznie. Sposób przekazania informacji o sprawie - Dokument może być odebrany przez wnioskodawcę:
- drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową PeUP,
- poprzez pocztę tradycyjną,
- osobiście w siedzibie urzędu.
- O formie odbioru decyduje zgłaszający w formularzu zgłoszenia.
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście - Wydział Spraw Obywatelskich i Administracji, parter, pokój 06.
- Informacje można uzyskać również telefonicznie - tel. (32) 216 65 11 wew. 124.
Tryb odwoławczy Nie przysługuje. Pozostałe informacje - Osoba, która wyjeżdża poza granicę Rzeczypospolitej Polskiej na okres dłuższy niż 6 miesięcy, jest obowiązana zgłosić swój wyjazd oraz powrót właściwemu ze względu na miejsce pobytu stałego organowi (wójtowi/burmistrzowi/prezydentowi).
- Zgłoszenia wyjazdu dokonuje się najpóźniej w dniu opuszczenia dotychczasowego miejsca pobytu, a zgłoszenia powrotu - najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia powrotu.
- W celu dokonania zgłoszenia wyjazdu należy wypełnić formularz "Zgłoszenie wyjazdu poza granicę Rzeczypospolitej Polskiej na okres dłuższy niż 6 miesięcy". W przypadku powrotu należy wypełnić formularz "Zgłoszenie powrotu spoza granicy Rzeczypospolitej Polskiej po pobycie trwającym dłużej niż 6 miesięcy".
- Zgłoszenia nie trzeba dokonywać osobiście. Zgłoszenia można dokonać przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach - innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
- Na żądanie wnioskodawcy wydawane jest zaświadczenie potwierdzające zgłoszenie.
- Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP - o ile zgłaszający posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub podpis elektroniczny złożony z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP,
- przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym),
- złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
- W przypadku dostarczenia dokumentów poprzez pocztą tradycyjną podpisy osób, których dotyczy zgłoszenie, powinny być urzędowo potwierdzone.
- W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach zgłaszający zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
- W celu skorzystania z elektronicznej drogi wymiany dokumentów należy posiadać założoną skrzynkę kontaktową i być zalogowanym. Zaleca się następującą kolejność działań w celu wysłania dokumentów drogą elektroniczną:
- wykonaj logowanie oraz wypełnij formularz (ikonka - Edytuj dokument),
- spakuj dokumenty tworząc tzw. e-paczkę, zawierającą formularz wraz z załącznikami (przycisk - Spakuj zaznaczone),
- podpisz spakowane dokumenty kluczem z certyfikatem kwalifikowanym lub Profilem Zaufanym ePUAP (ikonka - Podpisz paczkę),
- wyślij dokumenty (e-paczkę) do urzędu drogą elektroniczną (ikonka - Wyślij paczkę).
- Formularz w formacie pdf można wykorzystać w przypadku wybrania tradycyjnego sposobu załatwiania sprawy w poniższy sposób:
- wydrukuj blankiet formularza, wypełnij ręcznie, podpisz i złóż bezpośrednio w urzędzie,
- wydrukuj blankiet formularza, wypełnij ręcznie, podpisz i prześlij pocztą tradycyjną listem poleconym.
- Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
- pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego "Skarga" lub "Wniosek" dostępnego w dziale "Inne", poprzez skrzynkę kontaktową PeUP,
- pisemnie pocztą tradycyjną,
- pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy,
- ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
- Skargi i wnioski są wolne od opłat.
|