Biuletyn Informacji Publicznej
Miasto Lędziny
Miasto Lędziny
Regulamin pracy Urzędu
ISO w Urzędzie
Załatwianie spraw
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Stan obsługi spraw
Opłaty, czynsze i podatki
Archiwa Urzędu
Procedury prawne
Przetargi
Zamówienia publiczne
Konkursy
Konsultacje
Strona główna Gmina Urząd Miasta Praca Urzędu Informacje Urzędu Rada Miasta
Załatwianie spraw
 Strona archiwalna z dnia 2004.11.11 22:24:14 powrót do aktualnej strony
 

Wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2001 r. nr 120, poz. 1298a z późn. zm.).
  2. Ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2000 r. nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).
  3. Ustawa z dnia 9 września 2000 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. nr 86, poz. 960 z późn. zm.).

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony wniosek Format MS Word DOC (24 KB), Format RTF RTF (13 KB), Format PDF PDF (21 KB).
  2. Opinie: właściwego miejscowo komendanta powiatowej (miejskiej) Policji, Państwowej Straży Pożarnej i kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego) - opinie te muszą zawierać informacje o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach co do stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych przez Policję zagrożeniach.
  3. Opinia właściwego miejscowo państwowego inspektora sanitarnego.
  4. Graficzny plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa.
  5. Regulamin obiektu wraz z informacją o sposobie udostępniania go uczestnikom imprezy masowej.
  6. Program i regulamin imprezy masowej, ewentualnie terminarz imprez masowych odbywających się według ustalonego terminarza lub według ustalonych zasad wraz z informacją o sposobie udostępnienia ich uczestnikom imprezy masowej.
  7. Informacja o:
    1. liczbie miejsc dla osób w obiekcie lub na terenie, gdzie impreza masowa będzie zorganizowana,
    2. mogących wystąpić zagrożeniach porządku publicznego,
    3. ewentualnym uznaniu imprezy masowej za imprezę o podwyższonym ryzyku,
    4. liczbie osób, które mogą być obecne na imprezie masowej,
    5. stanie liczebnym, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służb porządkowej i informacyjnej - w odniesieniu do służby porządkowej przyjmuje się przelicznik: co najmniej 10 porządkowych na 300 osób i co najmniej 1 porządkowy na każde następne 100 osób; w przypadku uznania imprezy za imprezę o podwyższonym ryzyku przeliczniki te wynoszą odpowiednio 30 porządkowych na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 3 porządkowych na każde następne 100 osób.
  8. Wskazanie osoby reprezentującej organizatora w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w imprezie masowej (kierownika do spraw bezpieczeństwa).
  9. Pisemna instrukcja określająca zadania służby porządkowej oraz warunki łączności między pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczaniu imprezy.
  10. Szczegółowe zasady postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia.
  11. Polisa ubezpieczeniowa.
  12. Pisemna zgoda na przeprowadzenie imprezy masowej kierownika jednostki organizacyjnej lasów państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego, w razie przeprowadzania imprezy na terenach będących w zarządzie tej jednostki.

Uwaga!

Organizator imprezy masowej, nie później niż na 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy, jest zobowiązany wystąpić z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy.

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni. Nieuzupełnienie brakujących dokumentów w określonym terminie będzie skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.

Opłaty

  1. Od wniosku - 5,00 zł.
  2. Od każdego załącznika - 0,50 zł.
  3. Za wydanie zezwolenia - 76,00 zł.

Miejsce złożenia dokumentów

Sekretariat Burmistrza Miasta

I piętro, pokój nr 114, tel. (32) 216 65 11 do 13, w. 22

e-mail: kancelaria@ledziny.pl

Jednostka obsługująca

Referat Kultury, Sportu i Rekreacji

I piętro, pokój nr 109, tel. (32) 216 65 11 do 13, w. 14, 34

e-mail: kultura@ledziny.pl

Godziny urzędowania

od poniedziałku do piątku: od 730 do 1530

Sposób załatwienia sprawy

Zezwolenie (lub odmowa jego wydania) w formie decyzji administracyjnej.

Termin załatwienia sprawy

7 dni od daty złożenia wniosku, przy czym do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie zawiadamia się stronę postępowania, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

Sposób przekazania informacji o sprawie

Odbiór decyzji w Referacie Kultury, Sportu i Rekreacji w terminie wcześniej uzgodnionym lub przesłanie pocztą za potwierdzeniem odbioru.

Tryb odwoławczy

Od decyzji burmistrza służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem organu, który decyzję wydał. Odwołanie składa się w Sekretariacie Burmistrza Miasta (opłata za odwołanie wynosi 5,00 zł i za każdy załącznik 0,50 zł).

Pozostałe informacje

  1. Impreza masowa - impreza sportowa, artystyczna lub rozrywkowa, na której liczba miejsc dla osób na stadionie, w innym obiekcie niebędącym budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej wynosi - nie mniej niż 1000, a w przypadku hali sportowej lub innego budynku umożliwiającego przeprowadzenie imprezy - nie mniej niż 300.
  2. Burmistrz wydaje decyzję o zakazie przeprowadzenia imprezy masowej w przypadku zmiany warunków bezpieczeństwa decydujących o wydaniu zezwolenia na jej przeprowadzenie. Od powyższej decyzji służy odwołanie do samorządowego kolegium odwoławczego, które rozpatruje je w terminie 4 dni od dnia jego wniesienia.
  3. Zarząd powiatu może wprowadzić dla określonego organizatora imprezy masowej zakaz przeprowadzania przez niego imprez masowych na terenie powiatu lub jego części albo w obiektach lub na terenach o których mowa w punkcie 1, na czas określony lub do odwołania, albo zezwolić na przeprowadzenie imprezy masowej bez udziału widzów w przypadku negatywnej oceny stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego, w związku z przeprowadzoną imprezą masową. Wydanie zakazu, następuje w formie decyzji administracyjnej. Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, które rozpatruje je w terminie 3 dni. Odwołanie od decyzji nie wstrzymuje jej wykonania.

Powrót do pozostałych spraw

 

Osoba odpowiedzialna za treść strony: Krzysztof Bednarczyk, Urząd Miasta Lędziny, ul. Lędzińska 55, pok. nr 109, 43-143 Lędziny, tel.: (32) 216 65 11 do 13 w. 14, e-mail: kultura@ledziny.pl
Biuletyn redaguje: Anna Czap-Imiela, ZiP Soft s.c., tel./fax: (32) 238 34 90, e-mail: ledziny.bip@zipsoft.com.pl
Data wytworzenia: 2004.11.10
Data udostępnienia: 2004.11.11 22:24:14

Rejestr zmian strony    Redakcja biuletynu    Instrukcja obsługi    Informacje nieudostępniane 
e-mail: E-mail
Strona główna ] [ Gmina ] [ Urząd Miasta ] [ Praca Urzędu ] [ Informacje Urzędu ] [ Rada Miasta ]
Copyright © 2003-2015 Urząd Miasta Lędziny