|
adres: | | ul. Lędzińska 55, pok. nr 107, 43-143 Lędziny | telefon: | | (32) 216 65 11 do 13, w. 126, 130 | e-mail: | | infrastruktura@ledziny.pl | naczelnik: | | mgr Jacek Saternus | godziny urzędowania: | | poniedziałek od 730 do 1700 od wtorku do czwartku od 730 do 1530 piątek od 730 do 1400 | Do głównych zadań realizowanych przez Wydział Infrastruktury i Gospodarki Miejskiej należy w szczególności: - prowadzenie remontów bieżących obiektów infrastrukturalnych i drogowych,
- w zakresie gospodarki komunalnej:
- koordynowanie prac w zakresie budowy i utrzymania terenów zielonych w mieście,
- podejmowanie działań w zakresie zwalczania klęsk żywiołowych,
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o drogach publicznych wraz z nadzorem nad oświetleniem miasta,
- organizowanie prac związanych z porządkowaniem miasta, utrzymywaniem czystości i akcją zimową,
- nadzór nad utrzymaniem prawidłowego stanu sanitarnego miasta, utylizacją odpadów komunalnych, wysypisk śmieci,
- weryfikacja wniosków zmieniających wysokość taryf zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków,
- w zakresie gospodarki mieszkaniowej:
- prowadzenie spraw związanych z przydzielaniem lokali mieszkalnych, pomieszczeń zastępczych oraz lokali socjalnych,
- załatwianie spraw związanych z kaucją mieszkaniową oraz cofanie przydziału na te lokale,
- regulowanie uprawnień do lokali mieszkalnych i pomieszczeń zastępczych,
- rozpatrywanie wniosków dotyczących dodatków mieszkaniowych,
- prowadzanie egzekucji w sprawach lokalowych i likwidowanie samowoli lokalowej,
- wydawanie wszelkiego rodzaju zaświadczeń dotyczących lokali mieszkalnych,
- kontrola, nadzór i egzekwowanie utrzymania ładu i estetycznego wyglądu obiektów, a także przestrzeganie regulaminu porządku domowego budynków mieszkalnych,
- ujawnianie i sygnalizowanie o zaistniałych awariach sieci ciepłowniczej, wodno-kanalizacyjnej, gazowej kierownikom jednostek odpowiedzialnych oraz naczelnikom wydziałów,
- nadzór nad prawidłowym zarządzaniem lokalami gminnymi przez podmioty administrujące,
- w zakresie komunikacji:
- koordynacja spraw związanych z komunikacją zbiorową,
- organizacja ruchu drogowego,
- wydawanie zezwoleń na wykonywanie zarobkowego przewozu osób,
- organizacja i wspieranie handlu poza lokalami użytkowymi (targowiska, handel uliczny),
- współudział w organizowaniu przetargów na administrowanie targowisk,
- uzgadnianie i opiniowanie lokalizacji inwestycji na terenach gminnych,
- wykonywanie koncepcji, planów i założeń rozwoju gminy w zakresie sieci infrastrukturalnych i drogowych,
- opiniowanie projektów reklam, uzgadnianie ich lokalizacji oraz naliczanie opłaty za reklamę,
- prowadzenie postępowań zmierzających do wyegzekwowania zaległych płatności z tytułu naliczonych opłat za umieszczenie reklamy.
|