 |
adres: | | ul. Paderewskiego 5, 43-143 Lędziny | telefon: | | (0 32) 216 73 63 | e-mail: | | sp1.ledziny@interia.pl | dyrektor: | | mgr Teresa Samulak | Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 1 im. Karola Miarki w Lędzinach jest jednostką budżetową gminy miejskiej Lędziny. Szkoła jest placówką publiczną finansowaną w części z subwencji oświatowej, w części przez budżet miasta. Szkołą kieruje dyrektor, który jest kierownikiem zakładu pracy dla pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych. Dyrektor odpowiada służbowo przed burmistrzem miasta Lędziny jako organem prowadzącym szkołę. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad placówką jest Śląski Kurator Oświaty w Katowicach. Organami szkoły są: - dyrektor szkoły,
- Rada Pedagogiczna,
- Rada Rodziców,
- samorząd uczniowski.
Organy szkoły współpracują ze sobą przy podejmowaniu ważniejszych decyzji dotyczących działań szkoły poprzez uczestnictwo swych przedstawicieli na zebraniach plenarnych, opiniowanie projektowanych uchwał i statutu szkoły oraz informowanie o podjętych działaniach poprzez dyrektora szkoły. Kompetencje i obowiązki organów szkoły zostały określone w statucie placówki. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły opracowany przez dyrektora, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, do dnia 30 kwietnia każdego roku. Szkoła realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa, uwzględniające program wychowawczy, a w szczególności zapewnia uczniom: - poznawanie wymaganych pojęć i zdobywanie rzetelnej wiedzy na poziomie umożliwiającym co najmniej kontynuację nauki na następnym etapie kształcenia,
- traktowanie wiadomości przedmiotowych, stanowiących wartość poznawczą samą w sobie, w sposób integralny, prowadzący do lepszego rozumienia świata, ludzi i siebie,
- rozwijanie sprawności umysłowych oraz osobistych zainteresowań,
- znalezienie w szkole środowiska wychowawczego sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi (w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym, duchowym),
- integrację wiedzy nauczanej przez: kształcenie zintegrowane w klasach I-III, bloki przedmiotowe, ścieżki edukacyjne: prozdrowotną, regionalną, ekologiczną, czytelniczą i medialną oraz wychowanie do życia w rodzinie,
- oddziaływanie wychowawcze skierowane na priorytety takie jak: pomoc w uzyskaniu orientacji etycznej i hierarchizacji wartości, personalizację życia w rodzinie, w grupie koleżeńskiej, w szerszej społeczności, wpajanie zasad kultury życia codziennego,
- prowadzenie kół zainteresowań i kół przedmiotowych, zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, zajęć korekcyjnych, kompensacyjno-wyrównawczych, logopedycznych,
- prowadzenie lekcji religii w szkole,
- pracę pedagogów szkolnych wspomaganą badaniami i zleceniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, współpracy z sądem rodzinnym, Komisariatem Policji, Poradnią Zdrowia Psychicznego, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
- naukę języka obcego w klasach młodszych.
|