 |
adres: | | ul. Lędzińska 47, 43-143 Lędziny | telefon: | | (0 32) 326 79 90, 326 79 91 | fax: | | (0 32) 326 77 09 | adres bazy transportowej: | | ul. Fredry 98, 43-143 Lędziny | telefon: | | (0 32) 216 60 20 | adres administratora hotelu: | | ul. Pokoju 106, 43-143 Lędziny | telefon: | | (0 32) 326 60 87 | e-mail: | | ekorec@poczta.onet.pl | prezes zarządu: | | mgr inż. Bernadeta Stachoń | godziny urzędowania: | | od poniedziałku do piątku od 700 do 1500 | kasa czynna: | | od poniedziałku do piątku od 730 do 1200 i od 1300 do 1445 | EKOREC jest jednoosobową spółką gminną z ograniczoną odpowiedzialnością, powstałą 1 września 2007 roku na bazie zlikwidowanego zakładu budżetowego o nazwie Zakład Usług Komunalnych w Lędzinach. Podstawę prawną określającą zasady funkcjonowania spółki EKOREC stanowi akt założycielski, obejmujący przekształcenie zakładu budżetowego w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Organami spółki są: - Zgromadzenie Wspólników,
- Rada Nadzorcza,
- Zarząd.
Zgromadzenie Wspólników jest najwyższym organem spółki. Do wyłącznej kompetencji Zgromadzenia Wspólników w szczególności należy: - rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania, bilansu oraz rachunku zysków i strat,
- udzielenie Zarządowi i Radzie Nadzorczej absolutorium z wykonywania przez nich obowiązków,
- podejmowania uchwał o podziale zysków oraz pokryciu strat,
- tworzenie funduszów celowych,
- zatwierdzenie programu inwestycyjnego i gospodarczego działalności spółki,
- udział spółki w innych spółkach lub przedsiębiorstwach,
- wszelkie decyzje dotyczące roszczeń naprawczych na skutek szkód wyrządzonych podczas tworzenia spółki lub w trakcie zarządzania, lub też wykonywania zadań przez Zarząd i Radę Nadzorczą,
- powołanie i odwołanie członków Rady Nadzorczej oraz członków Zarządu i ustalenie ich wynagrodzenia,
- zmiana umowy spółki oraz rozwiązanie spółki,
- podwyższenie, obniżenie kapitału zakładowego i umorzenie udziałów,
- zarządzanie zwrotu dopłat wspólników przewidzianych w art. 177 i następne ks.,
- przyznawanie nagrody rocznej dla członków Zarządu na wniosek Rady Nadzorczej, nadto przyznanie premii miesięcznej członkom Zarządu po wyrażeniu opinii przez Radę Nadzorczą,
- a nadto decyzje w pozostałych sprawach należących do kompetencji Zgromadzenia Wspólników wymienionych w ks. lub wniesionych przez Zarząd, Radę Nadzorczą lub wspólnika a nie zastrzeżonych do kompetencji innych organów spółki.
Zarząd Spółki zarządza spółką i reprezentuje ją na zewnątrz. Do kompetencji Zarządu należą wszelkie sprawy związane z prowadzeniem spółki, niezastrzeżone do właściwości Zgromadzenia Wspólników i Rady Nadzorczej. Składa się z 1 do 3 członków powołanych przez Zgromadzenie Wspólników. Kadencja trwa 3 lata. Rada Nadzorcza składa się z 3 do 5 członków, których powołuje i odwołuje Zgromadzenie Wspólników. Kadencja członków Rady Nadzorczej trwa trzy lata. Rada Nadzorcza wybiera spośród swych członków: przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i sekretarza. Tryb działania Rady Nadzorczej określa regulamin przyjęty uchwałą Zgromadzenia Wspólników. Do kompetencji Rady Nadzorczej należy w szczególności: - sprawowanie stałego nadzoru nad działalnością spółki we wszystkich gałęziach przedsiębiorstwa,
- badanie bilansu oraz rachunku zysków i strat,
- badanie rocznych sprawozdań Zarządu dotyczących działalności spółki oraz wniosków Zarządu w sprawie podziału zysków lub pokrycia strat,
- przygotowanie rocznego sprawozdania z przeprowadzenia powyższych badań i kontroli oraz przedłożenie go na Zgromadzeniu Wspólników,
- zatwierdzenie regulaminu wewnętrznego Zarządu oraz regulaminu organizacyjnego spółki,
- udzielenie Zarządowi uprzedniej zgody na nabycie nieruchomości lub składnika majątku trwałego, o których mowa w art. 229 ksh,
- wybór biegłego rewidenta,
- wyrażanie zgody na zaciągnięcie kredytów, udzielenie gwarancji i poręczeń zgodnie z uchwałą Zgromadzenia Wspólników.
Przedmiotem działalności spółki jest: - administrowanie budynkami i targowiskami,
- prowadzenie remontów, utrzymanie i modernizacja budynków, lokali mieszkalnych i użytkowych,
- wywóz nieczystości stałych,
- budowa i utrzymanie zielni miejskiej,
- budowa, remonty, modernizacja i utrzymanie dróg , ulic, placów, chodników i mostów oraz elementów związanych z infrastrukturą drogową,
- projektowanie, budowanie, utrzymanie, eksploatacja i bieżąca konserwacja kanalizacji, wodociągów, gazociągów i sieci ciepłowniczej,
- wykonawstwo robót rozbiórkowych, demontażowych i ogólnobudowlanych,
- wykonywanie usług przewozowych,
- obsługa sprzętowo-transportowa,
- świadczenie usług w zakresie organizowania i wykonywania komunikacji zbiorowej,
- zbiórka surowców wtórnych i ich przeróbka,
- eksploatacja wysypisk odpadów,
- prowadzenie działalności edukacyjnej i szkoleniowej,
- rekultywacja terenów i zalesianie,
- handel hurtowy i detaliczny artykułami przemysłowymi,
- usługi konsultingowe, projektowe i marketingowe,
- usługi w zakresie reklamy,
- usługi gastronomiczne, hotelarskie,
- naprawa samochodów i autobusów, prowadzenie parkingów strzeżonych,
- produkcja elementów dla budownictwa.
|